سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری مأمور سابق "ام آي 5" درباره اوباما

مأمور سابق سازمان ام آي-5 انگليس گفت، باراک اوباما از تمامي رؤساي جمهور پيشين آمريکا، افشاگران حقايق را بيشتر آزار داده و آنان را محاکمه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ مجري اين شبکه ابتدا گفت، برادلي منينگ، افشاگر حقايق درباره جنگ‌هاي آمريکا در عراق و افغانستان، که در دادگاه نظامي آمريکا با اتهامات مختلف روبرو است، ممکن است با مجازات يکصد و پنجاه و چهار سال زندان روبرو شود. 

آني ماشون، افسر امنيتي سابق سازمان ام آي-5 که خودش از افشاگرانِ حقايق عليه اين سازمان بوده، درباره عملکرد بسيار بد باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، در رابطه با لجن‌مال کردن افشاکنندگان حقايق در آمريکا گفت، براي افشاگران حقايق، بسيار دشوار است که با حملات شخصي که به منظور تخريب شخصيت آنان انجام مي‌شود، مقابله کنند. من اين مسئله را بارها مشاهده کرده ام. مثلاً آنان (مقامات کشوري) به جاي آن که به مسائلي که افشاکننده حقايق مطرح کرده است بپردازند، صرفاً تلاش مي‌کنند وجهه افشاکننده حقيقت را مخدوش کنند و آبروي او را بريزند. 

مقامات دولتي، به جنايات و فسادهايي که افشاکننده حقايق برملا کرده هيچ اشاره‌اي نمي کنند، بلکه به شخصيت فردي که اين مسائل را افشا کرده است، حمله مي کنند. باراک اوباما نيز خودش سابقه بسيار زننده‌اي در اين خصوص دارد. اوباما قانون بسيار قديميِ سال 1917 ميلادي در رابطه با جاسوسي عليه آمريکا را بار ديگر احيا کرده و تاکنون در دوران رياست جمهوري‌اش، شش يا هفت بار از اين قانون استفاده کرده است تا با آن، افشاکنندگان حقايق را آزار و آنان را تحت پيگرد قانوني قرار دهد. استفاده‌ي اوباما از قانون جاسوسي عليه شهروندان آمريکايي، بيش از تمامي رؤساي جمهور ديگر آمريکا بوده است. 

ماشون در خاتمه افزود، اين که اوباما از قانوني قديمي که با هدف محافظت از آمريکا در برابر جاسوسي وضع شده، برضد خبرنگاران و ساير افشاگرانِ حقايق که به نفع مردم عمل مي‌کنند، استفاده مي کند، مشمئز کننده است.

برچسب ها: اوباما ، سرویس ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.