سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

عمليات خاک ورزي حفاظتي در63هزار هکتاراز اراضي ديم آذربایجان شرقی

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این استان به 1.54 اسب بخار رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، زینالی مهر با بیان اینکه این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه بایستی به 1.6 اسب بخار در هکتار برسد افزود: متوسط درصد ضریب مکانیزاسیون در سطح کشور 12/1 اسب بخار می باشد که آذربایجان شرقی با 42/0 اسب بخار از میانگین کشوری می باشد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش این ضریب، یک هزار و 428 دستگاه انواع تراکتور در سال 91 توزیع شده است افزود: همچنین 251 دستگاه انواع خاک ورز ، 53 دستگاه کشت مستقیم غلات و 5 دستگاه کشت مستقیم ذرت تابحال در آذربایجان شرقی توزیع شده است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان ادامه داد: شهرستان های تبریز و هریس به ترتیب با 54/2 و 2/2 اسب بخار بر هکتار دارای بیشترین ضریب مکانیزاسیون در استان می باشند.

زینالی مهر از برنامه ریزی برای انجام عمليات خاکورزي حفاظتي در سطح 63 هزار هکتار از اراضي ديم آذربایجان شرقی خبر داده و افزود: آذربایجان شرقی در سال گذشته با جذب و توزیع یک هزارو 428 دستگاه انواع تراکتور ، مقام نخست توزیع تراکتور در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی درجه مکانیزاسیون را بعنوان یک اصل در کشاورزی بیان کرد و از رشد خوب آن در استان خبرداد وگفت : سیاست های سازمان در بحث درجه مکانیزاسیون ، بالابردن انجام عملیات مکانیزه در تمامی محصولات کشاورزی می باشد.

زینالی مهر از هدفگذاری برای توزیع یک هزارو 232 دستگاه تراکتور در سال 92 در استان خبر داده و گفت: با توزیع این میزان تراکتور ، ضریب مکانیزاسیون به 56/1 اسب بخار خواهد رسید.

وی همچنین از نصب دو دستگاه ضد تگرگ در شهرستانهای مراغه و بستان آباد در چند ماه گذشته و نیز نصب قریب الوقوع دو دستگاه دیگر در ملکان و زنوز مرند خبر داده و افزود: این چهار دستگاه با پرداخت 50 درصد هزینه نصب توسط متقاضیان و 50 درصد از محل صندوق توسعه تامین اعتبار شده است./س

برچسب ها: خاک ، اراضی ، دیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.