سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از اجرای طرح فروش "سوخت" مرزی در "بازارچه میلک"؛

"فروش سوخت" به مرز نشینان كوهك سراوان سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از فعال شدن 34 مرکز فروش مرزی در کشور خبر داد و گفت: گسترش این طرح در کشور، علاوه بر کاهش قاچاق سوخت، گامي مهم در راستای صادرات فرآورده های نفتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مصطفی کشکولی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان این مطلب گفت: با اجرایی شدن طرح فروش سوخت مرزی، قاچاق فرآورده های نفتی کاهش خواهد یافت.
 
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از فعال شدن 34 مرکزفروش مرزی در کشور خبر داد و افزود: گسترش این طرح در کشور، علاوه برکاهش قاچاق سوخت، گامي مهم در راستای صادرات فرآورده های نفتی، کمک به تامین معیشت و درآمدزایی برای ساکنان نقاط مرزی خواهد است.
 
وی گفت: قیمت فروش سوخت در بازارچه های مرزی کمتر از قیمت فروش آن در کشورهای مجاور است تا در این بین منافعی نیز برای مرزنشینان در برداشته باشد.
 
کشکولی فروش فرآورده به قیمت فروش مرزی را مخصوص مرزنشینان عنوان کرد و افزود: سوخت تحویلی به آنان 500 لیتر و به قیمت 2300 تومان (ساکنان تاشعاع 20کیلومتری مرز) خواهد بود.

فداحسين مالكي مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زاهدان فعاليت بازارچه هاي مرزي را اقدامي موثر در جهت تحول اقتصادي مناطق مرزي و مبارزه با تحريم هاي دشمن دانست و افزود: با راه اندازي بازارچه هاي مرزي در سراسر مرزهاي كشور تبادل كالا به راحتي انجام خواهد شد.
 
وی به كاهش قاچاق سوخت و تامين معيشت مرز نشینان با اجراي این طرح اشاره کرد و گفت: فروش سوخت در بازارچه هاي مرزي با نرخي كمتر از مبلغ فروش آن در كشورهاي همسايه است.
 
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زاهدان، با بیان اینکه  اولين مراكز عرضه سوخت مرزي در مرزهاي ميلك زابل و كوهك سراوان به بهره برداري رسيده است، گفت: نگاه ويژه مسوولين كشور به معيشت مرز نشينان سيستان و بلوچستان و اهتمام به رشد اقتصادي اين استان قابل تقدير است.
 
گفتنی است، استان سيستان و بلوچستان به دليل گستردگي مرزهاي مشترك با كشورهاي همجوار از پتانسيل خوبي براي رشد اقتصادي  و صادرات فرآورده هاي نفتي برخوردار است.

پس از اجرای مراسم اولین محموله سوخت مرزی کشور از جایگاه بازارچه مرزی میلک زابل به کشور افغانستان صادر شد.

سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت مرز مشترک به طول 1500 کیلومتر با کشورهای همجوار (افغانستان، پاکستان و مرزآبی دریای عمان) استعداد بالقوه ای در افزایش صادرات فرآورده های نفتی و رشد اقتصادی کشور دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فروش ، سوخت ، مرزنشینان ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.