سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات شهرداری تهران در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) تشریح شد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ، اقدامات شهرداری تهران را در بیست و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس مجتبی عبداللهی با بیان این که مجموعه شهرداری در برگزاری بیست و چهارمین سالگرد درگذشت امام (ره) در آماده باش کامل است ، گفت : 21 منطقه در مجموعه حرم به صورت پهنه بندی فعال هستند ومنطقه 1 نیز در زیبا سازی پیاده راه های اطراف جماران تا حسینیه جماران به اقدامات لازم می پردازد .
 
وی خاطر نشان کرد : امسال ظرفیت پارکینگ های حرم با 10 پهنه ای که فراهم شده 30 تا 40 درصد افزایش یافته است و کمیته ایمنی نیز شامل سازمان آتش نشانی با 284 اکیپ در مکان های مختلف حرم مستقر هستند .
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آماده باش وضعیت ترافیکی تهران برای انتقال زائران تصریح کرد : مترو از شب قبل مراسم و از ساعت شش روز 14 خرداد با سرفاصله 4 دقیقه به صورت رایگان فعال است و 5500 دستگاه اتوبوس به این منظور پیش بینی شده است .
 
عبداللهی ادامه داد : برا یانتقال زائران به مرکز حرم و مراسم نیز 400 دستگاه ون و تاکسی مهیا شده است و 6 ایستگاه فرهنگی نیز به توزیع اقلام فرهنگی می پردازند .
 
وی افزود : 10 دستگاه آمبولانس با 90 متخصص توسط شرکت شهر سالم پیش بینی شده است تا خدمات رسانی لازم را به مسافران و زائران ارائه دهد .
 
معاون شهردار تهران تصریح کرد : سه آبنمای بزرگ در سه ضلع حرم ایجاد شده است و کاشت و نگهداشت و بازپیرایی درختان و فضای سبز حرم نیز توسط سازمان پارک ها انجام شده است .
 
به گفته وی ، دو هزار چشمه سرویس بهداشتی آماده شده است که 1700 سرویس آن ثابت و بقیه آن نیز پرتال است .
 
عبداللهی با تاکید بر اهمیت تکریم زائران اظهار کرد : ایستگاهای پذیرایی در این زمینه افزایش یافته و همچنین با توجه به چند روز تعطیلی ، پیش بینی تهران گردی نیز برای علاقه مندان شده است که می توانند در این زمینه به معاونت های اجتماعی مناطق مراجعه کنند .
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود : بوستان ولایت و چند بوستان دیگر نیز به منظور اسکان رائزانی که می خواند به تهران نیز سفر کنند فراهم شده است و همچنین زائران می توانند با توجه به افتتاح بزرگراه امام علی (ع) از این مسیر استفاده کنند .
 
وی در ادامه تصریح کرد : همه اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم پیش بینی شده است و امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته این مراسم به خوبی برگزار شود .
برچسب ها: شهرداری ، تهران ، سالگرد ، رحلت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.