سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با امضاي 2 تفاهم نامه صورت می گیرد؛

توسعه "تجاري سازي" پايان نامه هاي دانشجويي

دبير انجمن مراكز تحقيق و توسعه كشور از امضاي دو تفاهم نامه همكاري با دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتي شريف در زمينه تجاري سازي پايان نامه هاي دانشجويي در راستاي نيازهاي مراكز صنعتي و تجاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميد طاهباز توكلي هدف از اين اقدام را استفاده بهينه از تحقيقات توسعه اي و كاربردي و عملياتي و عيني شدن ارتباط صنعت و دانشگاه و نيز همكاري درخصوص ارائه سمينارها، دوره هاي تخصصي كاربردي و كارگاه هاي آموزشي، همكاري و هماهنگي در خصوص بازديد دانشجويان دانشگاه از مراكز صنعتي و تبادل آمار و اطلاعات مورد نياز طرفين برشمرد.

دبير انجمن مراكز تحقيق و توسعه تصريح كرد: ساليانه نزديك به 15 هزار پايان نامه مرتبط با صنعت در اين دو دانشگاه به نگارش درمي آيد كه 30 درصد از كل پايان نامه هاي اين دو دانشگاه را شامل مي شود.

وي ادامه داد: حتي با تحقق يك درصدي اين تفاهم نامه، معادل 200 پايان نامه را در شروع كار تجاري سازي خواهيم كرد و انگيزه خوبي براي پژوهشگران در اين راستا خواهد بود و منابع مالي خوبي هم تزريق خواهد شد.

توكلي با تاكيد بر نقش دانشجو و استاد راهنما افزود: بحث حفظ مالكيت معنوي اين دو مجموعه و اطلاعات اين پايان نامه ها هم بسيار حائز اهميت است.

دبير انجمن مراكز تحقيق و توسعه افزود: قرار است كارگروهي هم توسط انجمن در دانشگاهها تنشكيل شود تا با توجه به وجود 200 مركز تحقيقات در زمينه هاي مختلف در دانشگاه تهران اين مراكز به عنوان R&D  و مراكز تحقيق و توسعه  شركتهاي SME منظور شوند.

وي تجاري سازي پايان نامه هاي دانشجويي مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت را با توجه به انعقاد اين تفاهم نامه باعث وارد شدن پروژه هاي كاربردي در اين مجموعه و گسترش  تحقيقات كاربردي و توسعه اي دانست و تاكيد كرد: اين اقدام در توسعه محصول و فرآيند نقش بسزايي ايفا خواهد كرد و از طرفي در GDP و توسعه صادرات كشور و توسعه صنعتي نيز باعث بروز خدمات ارزشمندي خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.