سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)؛

«غربت آفتاب» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «غربت آفتاب» به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‌الاسلام محمد مهدی صفایی با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: برنامه‌ غروب هفتم یکی از برنامه‌های تولیدی این رسانه بوده که 14 خرداد از ساعت 21 و 15 دقیقه تا 22 پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع برنامه غروب هفتم با توجه به ویژگی‌های دوران پیشوای هفتم شیعیان خفقانی است که بر جامعه از سوی خلفای آن دوران حاکم بوده و تقیه امام موسی کاظم(ع) به دلیل زندانی بودن از محورهای دیگر این برنامه محسوب می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: افرادی از سوی موسی بن جعفر(ع) در دربار نفوذ می‌کردند تا از آزار و اذیت شیعیان در دربار جلوگیری کنند و از سویی دیگر برخی از طرفداران امام وادار به تقیه می‌‌شدند تا برخی از حقایق را پنهان کنند تا مبادا افشا شدن این حقایق سبب شود حکومت بر شیعیان سخت‌گیری کند.

وی یادآور شد: اکنون از سوی وهابیت شبهاتی درباره تقیه مطرح می‌شود به همین دلیل موضوع تقیه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

صفایی از تولید برنامه زنده غربت آفتاب ویژه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و افزود: این ویژه برنامه از ساعت 10 تا 12 از این رسانه پخش می‌شود.

وی با اشاره به محورهای دیگر شخصیت امام موسی کاظم(ع) برای برنامه‌سازی گفت: دانش، عبادت، ویژگی‌های شخصیتی مانند زهد، بخشش، هدایتگری، مواضع امام کاظم(ع) در برابر خلفای زمان خود و نقش امام صادق(ع) در معرفی امام کاظم(ع) از جمله ویژگی‌های پیشوای هفتم شیعیان است که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است./س

برچسب ها: قم ، معارف ، پخش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.