سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگرمسائل سياسي تركيه گفت:

رفتارهاي اردوغان مستبدانه است

تحليلگرمسائل سياسي تركيه گفت: مردم تركيه، رفتارهاي مستبدانه رجب طيب اردوغان، نخست وزير كشورشان را تحمل نمي كنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "حسين محلي" يكشنبه شب درمصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: حتي بسياري از افرادي كه به حزب عدالت و توسعه راي داده اند و كساني كه در آينده قصد رای دادن به اين حزب را داشتند نيز به اين نتيجه رسيده اند كه در سياست هاي اردوغان، اشتباهي بزرگ وجود دارد كه منافع كشور و ملت تركيه را نه فقط در سطح داخل، بلكه درخارج تهديد مي كند.

وي تاكيد كرد: اردوغان تهديد كرده است كه سياست هاي فعلي خود را ادامه خواهد داد و هرچه را بخواهد در ميدان تقسيم استانبول خواهد ساخت.

محلي اظهار داشت: اين موضع شخصي و تحريك آميز اردوغان، عامل اصلي بحران در تركيه است و قضيه فقط قطع درختان و ساختن يك ساختمان تجاري يا مسكوني در ميدان تقسيم نيست.

وي اين سوال را طرح كرد كه چرا نيروهاي امنيتي تركيه با جمعي از جوانان كه تظاهراتي خودجوش و مسالمت آميز در اعتراض به قطع درختان در ميدان تقسيم و به دور از شائبه سياسي برگزار كردند ، حمله ور شدند.

اين تحليلگر و نويسنده ترك افزود: اردوغان گمان مي كند حاكم مطلق است. وقتي اردوغان مي گويد كه مردم را خواهد كشت يا زماني كه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه را به علت شيعه بودن و ايران را به علت شيعه بودن مورد حمله قرار مي دهد و حزب الله لبنان را جنايتكار يا حزب شيطان قلمداد مي كند، بي شك مردم تركيه اين رفتارهاي وي را نخواهند پذيرفت.

وي در ادامه اظهار داشت: ملت تركيه از اين رفتارها و نيز اوضاع داخلي كشورشان به ستوه آمده اند.

محلي تصريح كرد: در صورتي كه اردوغان با اين گونه رفتارها و مواضع به تحريك مردم ادامه دهد ، اين تظاهرات ادامه خواهد يافت.

وي گفت: اقدامات تحريك آميز اردوغان ضد مردم و احزاب تركيه و احزاب مخالف ولائيك ها و ضد مخالفان و موسسه هاي جامعه مدني ادامه خواهد يافت و درنتيجه تظاهرات و اعتراض هاي مردمي نيز ادامه خواهد داشت.

اين تحليلگر مسائل تركيه افزود: سياست هاي داخلي اردوغان با سياست هاي منطقه اي وي در ارتباط است و اقدامات او بي ارتباط با " بهار عربي " نيست و به قدرت رسيدن اخوان المسلمين در مصر و ليبي و تونس به آرزوهاي اردوغان در رهبري اين كشورها و جهان عربي و اسلامي مرتبط است.

اعتراضات تركيه به رغم تدابير شديد و استفاده نيروهاي امنيتي از گاز اشك آور، بمب هاي صوتي و آب پاش امروز هم در سومين روز متوالي ادامه يافت.

درگيري هاي اخير در استانبول و شهرهاي ديگر تا كنون به زخمي شدن 79 نفر و دستگيري 1700 نفر انجاميده است. همچنين ديده بان حقوق بشر اعلام كرد دست كم دو نفر در اعتراضات مردمي تركيه به دست نيروهاي امنيتي كشته شده‌اند.
برچسب ها: ترکیه ، اردوغان ، اعتراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.