سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفو بين الملل خواستار جلوگيري از ادامه خونريزي ها در ترکيه شد

سازمان عفو بين الملل ضمن اعلام کشته شدن دو نفر در ناآرامي هاي ترکيه خواستار اتخاذ اقداماتي براي جلوگيري از ادامه خونريزي ها در اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ تحصن معترضان در ميدان تقسيم در استانبول ديشب نيز ادامه يافت. در حالي که مقامات ترکيه از بازداشت صدها نفر و زخمي شدن شمار زيادي از افراد خبر مي دهند، سازمان عفو بين الملل از کشته شدن دو نفر و زخمي شدن بيش از يک هزار تن ديگر خبر مي دهد. 

سازمان عفو بين الملل اعلام کرد مقامات ترکيه بايد اقداماتي براي جلوگيري از افزايش شمار کشته ها و زخمي ها اتخاذ کند و به معترضان اجازه دهد به حقوق اساسي خود دست پيدا کنند و علاوه بر اين امنيت آنها را نيز تامين کند. 

هلا پطرس گزارشگر اين شبکه با اشاره تصاوير ميدان تقسيم قبل و پس از اعتراضات در اين ميدان گفت: وزارت کشور ترکيه اعلام کرد همه تصاويري که دوربين ها در جريان اعتراضات ضبط کرده اند بررسي خواهد شد تا معلوم شود آيا نيروهاي پليس از اختيارات قانوني خود تجاوز کرده اند يا نه.
يکي از شرکت کنندگان در اين اعتراضات گفت: اعتراضات در ابتدا بر سر تعدادي درخت بود اما پس از آن مسائل زيادي پيش آمد. 

معمر گولر وزير کشور ترکيه گفت: پليس نهصد و سي و نه نفر را در نود تظاهراتي که در شهرهاي مختلف برگزار شده است بازداشت کرد. برخي از اين افراد آزاد شده اند. بيست و شش پليس و پنجاه و سه شهروند نيز در اين اعتراضات زخمي شده اند که حال يکي از آنها وخيم است. يکي از معترضان گفت: اردوغان رفتني است. ديگر تمام شد. همه آنها کنار خواهند رفت. 

برچسب ها: خونریزی ، ترکیه ، عفو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.