سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست اوباما در تأمين نيازهاي قشر متوسط جامعه آمريکا

پايگاه خبري – تحليلي "يونايتد پرس" در مقاله اي تحت عنوان "اهداف اوباما براي طبقه متوسط آمريکا شکست خورده است" با اذعان به شکست "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در تحقق وعده هاي انتخاباتي خود به طبقه متوسط آمريکا ناکام بوده و وضعيت اين طبقه بدتر از گذشته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يونايتد پرس ؛ اين پايگاه تحليلي با اذعان به شعارهاي توخالي اوباما به مردم آمريکا مي نويسد "در طول سال گذشته ميلادي همزمان با سفر "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا به شهرهاي مختلف آن کشور مقامات ارشد حزب "دموکرات" به وي مشاوره مي دادند که از بهبود وضعيت مهاجران، تسهيل شرايط اعطاي وام دانشجويي و بهبود وضعيت پرداخت ماليات سخن بگويد. با اين حال واقعيت آنست که طبقه متوسط آمريکا در دوران زمامداري اوباما از فرصت هاي شغلي و معيشتي بهتر برخوردار نشده است." 

اين پايگاه تحليلي در ادامه با اذعان به ناکارآمدي برنامه هاي دولت اوباما در مورد مسئله مهاجران مي افزايد "برنامه مهاجرتي اوباما بر اين مبناست که مهاجران غير قانوني مرتکب جرم از آمريکا اخراج شوند و در عوض اجازه ورود کارگران نيمه ماهر به کشور داده شود. در صورت تصويب اين طرح و تبديل شدن آن به قانون بازهم امنيت مرزهاي آمريکا تامين نخواهد شد. با اجراي چنين طرحي ميزان فعاليت کارگران مهاجر نيمه ماهر در حوزه مراکز درماني و بيمارستانها و در بخش ساخت و ساز افزايش خواهد يافت که خود به ضرر طبقه متوسط آمريکايي و آرزوهاي آن طبقه خواهد بود." 

"يونايتد پرس" در ادامه با اشاره به هزينه سنيگن وام هاي دانشجويي و تاثير منفي اين مسئله بر جامعه آمريکا مي افزايد "با روند کنوني اعطاي وام دانشجويي به دانشجويان آمريکايي سبب مي شود تا آنان سالها پس از پايان دوران تحصيل نيز مجبور به بازپرداخت وام هاي دريافتي باشند. اين موضوع سبب تاخير در زمان ازدواج و تشکيل خانواده توسط آنان مي شود که خود به ضرر طبقه متوسط  آمريکايي و روند رشد آن خواهد بود. از سوي ديگر با وجود در دسترس بودن شرايط دريافت وام افزايش اجباري هزينه شهريه دانشجويي فشار زيادي را بر خانواده هاي آمريکايي وارد مي کند. همين مسئله سبب مي شود تا فرزندان خانواده هاي کمتري از طبقه متوسط آمريکا بتوانند تحصيلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند." 

اين پايگاه تحليلي در ادامه با انتقاد از سياست هاي مالياتي دولت اوباما و تاثير منفي آن بر طبقه متوسط آمريکايي مي افزايد "متاسفانه، افزايش ماليات وضع شده براي شرکت هاي آمريکايي سبب افزايش هزينه توليد و ضرر سرمايه گذاران مي شود. اين موضوع موجب مي شود تا فرصت هاي شغلي براي طبقه متوسط آمريکا نيز کاهش يابد." 

اين پايگاه تحليلي همچنين معتقد است که سياست هاي زيست محيطي دولت اوباما نيز به ضرر توليد در آن کشور بوده است و در اين باره مي افزايد "دولت اوباما ناکام از متقاعد ساختن کنگره در مورد موضوع گاز دي اکسيد کربن منتشر شده توسط صنايع خود قانون اجرايي را براي حفاظت از محيط زيست صادر کرد. بايستي توجه داشت که اين قانون باعث افزايش هزينه هاي توليد شده است. براي مثال دولت چين چنين محدوديت هايي را وضع نکرده است و در نتيجه سرمايه گذاران تشويق مي شوند که بيش از پيش در آن کشور سرمايه گذاري نمايند. اتخاذ چنين سياستي از سوي دولت اوباما نيز سبب کاهش فرصت هاي شغلي براي طبقه متوسط آمريکا شده است." 

اين پايگاه تحليلي همچنين معتقد است که دولت اوباما با اعمال "محدوديت هاي دست و پاگير در عرصه توسعه ذخاير نفتي و گازي آمريکا و ساير حوزه هاي صنعتي آن کشور باعث کاهش امکان دسترسي طبقه متوسط آمريکا به فرصت هاي شغلي مناسب شده است."



برچسب ها: اوباما ، خشم ، فقیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.