سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مركز صهيونيستي "گوريون – سادات" ميزبان نشستي درخصوص برنامه هسته‌اي ايران

نشستي در مرکز مطالعاتي استراتژيک صهيونيستي "گوريون – سادات" قرار است در روز 11 ژوئن (21 خرداد) با حضور "استيون ديويد" پروفسور روابط بين الملل برگزار شود و اين تحليلگر قرار است در مورد برنامه هسته اي کشورمان و مذاکرات قدرتهاي غربي با نمايندگان هسته اي ايران سخنراني نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز مطالعات بگين – سادات ؛ اين پژوهشگر آمريکايي با مرکز مطالعاتي "وودرو ويلسون" نيز همکاري داشته است. حوزه اصلي مطالعاتي وي در مورد امنيت بين الملل و توسعه جهاني بوده است.

تحليلگر شرکت کننده در اين سمينار در مقاله اي با همين عنوان که به تازگي در نشريه "آمريکن اينترست" منتشر کرده به رفتار "متناقض" دولت آمريکا در قبال برنامه هسته اي کشورمان اذعان کرده است.

وي در بخشي از اين مقاله مي نويسد "يکي از مسائل مهم عرصه سياست خارجي آمريکا هم اکنون بحث در مورد برنامه هسته اي ايران است. برخي تحليلگران معتقد به مکتب "واقع گرايي" از جمله "کنت والتز" و "زبيگنيو برژينسکي" مشاور پيشين امنيت ملي آمريکا هستند که دولت آمريکا بايد موجوديت ايران هسته اي را برسميت شناسد. گروه ديگري از تصميم گيرندگان در دستگاه ديپلماسي آمريکا بر اين باورند که دولت آمريکا نبايد ايران هسته اي را برسميت شناسد بلکه مي بايد در جهت کارشکني و توقف برنامه هسته اي ايران گام بردارد. در اين ميان نظر "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در قبال برنامه هسته اي ايران نامشخص است. " 

اين تحليلگر در پايان مقاله خود با اذعان به اين مسئله که ايران بر پايه "عقلانيت" تصميم گيري مي کند مي افزايد "بايد دانست که ايران همواره عقلاني عمل کرده است. ايران مي داند که بايد در محاسبات خود همواره جانب احتياط و عقل را در پيش گيرد."

برچسب ها: ایران ، نشست ، گفتگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.