سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي نخستين بار در سطح بنادركشور صورت گرفت:

نصب و راه اندازي سامانه اعلام و اطفاي حريق (آيروسل) در بندر نوشهر

رئيس اداره آماروانفورماتيك اداره كل بنادرودريانوردي استان مازندران از نصب و راه اندازي سامانه اعلام و اطفاء حريق آيروسل در بندر نوشهر براي نخستين بار در سطح بنادركشور خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادرودريانوردي استان مازندران مهندس شكرا... شكري با اعلام اين مطلب افزود: امروزه مراكز داده نقشي اساسي در ساماندهي و متمركز نمودن منابع و ظرفيت‌هاي محاسباتي يك سازمان جهت يكپارچه‌سازي تجهيزات، اطلاعات و برنامه‌هاي كاربردي حساس دارند. اين مراكز يك مؤلفه بسيار ضروري زيرساختي مي‌باشند كه كار پشتيباني از اينترنت، تجارت الكترونيكي و بخشهاي ارتباطات الكترونيكي را به عهده دارند و مبدأ تمامي سرويس‌هاي ارائه شده در شبكه مي باشند؛ در نتيجه تمامي سرويس‌هاي ارائه شده در آنها بايد دقيق، مطابق برنامه و بدون كوچكترين وقفه‌اي عمل نمايند.

وي خاطرنشان كرد:يكي از ضروري‌ترين موارد مطروحه در استانداردسازي مراكز داده، نصب و راه‌اندازي سيستم اعلام واطفاء حريق مناسب مي‌باشد زيرا هنگام وقوع آتش‌سوزي آنچه مهم است، تشخيص سريع محل وقوع آتش و سپس اطفاء و مهار آن مي‌باشد در همين راستا اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران در ابتداي سال جاري نسبت به نصب و راه اندازي سامانه اعلام و اطفاء حريق آيروسل ماگ اقدام نموده است.

شكري با بيان اينكه نصب سامانه مذكور براي اولين بار در سطح سازمان بنادر و دريانوردي انجام شده است تصريح كرد: اين سامانه نوين اطفاء حريق، قابليت‌هاي بسيار زيادي جهت اطفاء حريق از انواع كلاس A,B,C,E,F را دارا مي باشد و تنها سيستم موجود در دنيا مي‌باشد كه قابليت اطفاء 5 كلاس متفاوت حريق را دارا مي‌باشد. اين سامانه هوشمند داراي اثربخشي بالائي بوده و فاقد هرگونه تبعات منفي مي‌باشد و قابليت كشف دود حاصل از آتش يك چوب كبريت را در زماني بين 3 تا10 ثانيه دارد.

لازم به ذكر است، پس از راه‌اندازي سامانه مذكور، مانور اعلام و اطفاء حريق با همكاري اداره آمار و انفورماتيك و واحد آتش‌نشاني بندر در مركز داده اداره كل بطور موفقيت‌آميز انجام شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سامانه ، حریق ، اطفای ، نوشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.