سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در جمع خبرنگاران تأکید کرد

نقش مؤثر برنامه‌های کوتاه‌مدت برای بازسازی اعتماد بین دولت و مردم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخی از اقدامات احتیاج به زمان زیادی ندارد و از اساس این برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای حل مشکلات فوری و بازگرداندن و بازسازی اعتماد بین دولت و مردم است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" در نشست پرسش و پاسخ خبرنگاران که ظهر امروز در فضای مجازی رسانه‌های ملی برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که راهکار تجربه برای حل مشکلات اقتصادی از نظر کارشناسان غیر قابل قبول است، گفت: کسانی که اظهار نظر کردند و گفتند که این عملی نیست اظهار نظرهایشان غیر کارشناسانه بوده است و چیزی که من گفتم کاملاً کارشناسانه است.

وی افزود: آن‌هایی که می‌گویند "ظرف ۲ سال مسئله اقتصاد را حل خواهم کرد" جواب مشکلات امروز مردم را چه می‌دهند. ما تقسیم‌بندی کردیم و گفتیم برخی از مشکلات اقتصادی فوری است یعنی ظرف یک ماه، ۲۰ درصد به قیمت بورس اضافه می‌شود و یا در ظرف ۲ ماه ۱۰ تا ۲۰ درصد به قیمت حبوبات اضافه می‌شود و اگر همین روال ادامه یابد به معنای این است که مردم ما به صورت فوری چاره‌ای می‌خواهند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخی از اقدامات احتیاج به زمان زیادی ندارد و از اساس برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای حل مشکلات فوری و بازگرداندن و بازسازی اعتماد بین دولت و مردم است؛ یعنی کسی که سودی یا ارزی در بانک می‌گذارد مطمئن باشد که در زمانی که تلف شد پول یا ارز او افزایش می‌یابد.

ولایتی ادامه داد: بخشنامه‌های متناقضی که از بانک مرکزی صادر می‌شود اعتماد را از مردم سلب کرده و عملاً موجب می‌شود کسانی که فعالیت سرمایه‌گذاری و وارداتی می‌کنند به دلیل بی اعتمادی، کار خود را متوقف کنند؛ حال اگر اعلام کنید هر قولی که دولت می‌دهد دستگاه‌ها و بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند و بانک مرکزی قدرتمند و مستقل داشته باشیم که بر کار بانک‌ها نظارت کند این قاطعیت سبب می‌شود که چند روزه اعتماد مردم جلب شود.

وی گفت: اگر بانک‌ها طبق قراردادشان عمل کنند و دولت آن‌ها را موظف کند که بر اساس تعهداتشان، کارهایشان را به پیش ببرند از گمرک خارج شده و وارد جامعه می‌شود که این نیاز به سرعت ندارد بلکه قاطعیت لازم است تا کالا ترخیص شود و بقیه تولیدکنندگان فارغ از فشار اقتصاد به تولید بپردازند.

این کاندیدا در پایان خاطرنشان کرد: اگر از ۳۵ درصد تولید فعلی به تولیدی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد برسیم و مقدار زیادی کالا وارد بازار شود تورم به وجود آمده کنترل می‌شود و نقدینگی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.