سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت:‌ اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان، بورسا و وان ترکیه با همکاری اتاق تعاون جزو اولویت‌های جدی ماست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سید حامد عاملی افزود: در نیمه اول امسال برنامه‌های مختلفی در اعزام هیئت‌ها و پذیرش از هیئت‌های خارجی در استان اردبیل و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تدارک دیده شده است که البته به دلیل ارزیابی‌های انجام شده حضور در نمایشگاه گرجستان منتفی شده است.

وی عنوان کرد: با تفاهم نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل باید در خصوص حضور صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل در نمایشگاه گرجستان جمع‌بندی نهایی صورت گیرد که در صورت توافق نهایی می‌توان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و تولیدات صنایع دستی استان را به بهترین شکل به معرض دید و نمایش گذاشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل از تدوین برنامه مدون برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری به همت دستگاه‌های ذیربط خبر داد و افزود: در کنار نوشتن طرح‌های توجیهی باید با اولویت شهرها و کشورهای همسایه این تبادل تجاری و ارتباطات اقتصادی صورت گیرد تا بتوانیم به رشد و بالندگی واقعی دست پیدا کنیم.

عاملی ادامه داد: قرار است اواخر مردادماه اعزام هیئت تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان با همکاری اتاق تعاون را شاهد باشیم و در کنار آن اعزام هیئت تجاری به بورسا و وان ترکیه نیز جزو اولویت‌های جدی ماست.

وی تصریح کرد: ما باید خلا‌های موجود در این ارتباطات و تعاملات را به بهترین شکل و با کمترین آسیب برطرف کنیم که امیدواریم اهداف و برنامه‌هایی که دست‌اندرکاران در تقویت ارتباطات و تعامل با کشورهای همسایه در نظر گرفته‌اند به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش اتاق بازرگانی استان در هدف‌گذاری تعامل با شهرهای همسایه نظیر ایروان، باتومی، بورسا و آستارا‌خان انتظار می‌رود با حضور در این بازارها بتوانیم هم تقویت توسعه تجاری و هم افزایش ظرفیت‌های کار‌آفرینی و تولید و تجارت بهتر را شاهد باشیم.

عاملی یادآور شد: البته نباید بازارهای کشور همسایه عراق، آذربایجان و ترکیه را نادیده بگیریم و بهتر است کمیته پایش سعی کند با بررسی‌ توانمندی‌های این کشور زمینه تقویت ارتباطات و تعاملات را با استان‌های هم‌تراز با اردبیل فراهم آورد.

وی در خصوص پیشنهادات مسئولان شهر وان ترکیه برای تقویت ارتباطات با اردبیل اذعان داشت: ما هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیتی در این زمینه نداریم و بیشتر می‌توانیم با خوشنامی و عمل به وعده‌هایمان با این کشورها و شهرهای همجوار ارتباط تنگاتنگ برگزار کنیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، اعزام ، هیئت ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.