سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی:

پرداختی های پزشکان خانواده به روز می شود/ پزشک خانواده در تهران در همین دولت اجرایی می شود

در استانهایی که طرح پزشک خانواده اجرا می شود پرداخت ها به پزشکان نیز به روز می شود .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: قرار است پرداخت های پزشکان عمومی در استانهایی که طرح پزشک خانواده اجرا می شود به روز شود اینکه معوقات را بیمه ها به چه سرعت انجام دهند بسته به پرداخت اعتباراتشان از طریق خزانه است.

وی افزود: در آینده در استانهایی که پزشک خانواده انجام می شود حتی اگر بیمه ها به موقع پرداخت نکنند از طریق اعتبارات پزشک خانواده پرداخت شود.

وزیر بهداشت از اجرای طرح پزشک خانواده  در تهران و در همین دولت خبر داد و اظهار کرد:طرح پزشک خانواده در تهران بسیار گسترده بوده و نظر کارشناسان در این است که تجربه ها را از استانهایی بگیرند که این طرح در آنها اجرا شده است باید روشی را اتخاذ کنیم که نیاز به تغییرات جدی نداشته باشد.

وی در ادامه خصوص پزشکان متخلف عنوان کرد: بخش بهداشت و درمان حیاتی ترین نیاز مردم است و به همین نسبت باید از مردم حمایت کافی به عمل آید، حمایت از مردم نیاز به امکانات حقوقی دارد .

وی افزود: در قانون تعزیرات قوانین وزارت بهداشت که مربوط به سال 1334 است  وضعیتی که امروز می تواند به عنوان مشکل مطرح باشد در قوانین قبلی دیده نشده است به همین دلیل با اعلام نیاز بخشهای مختلف طرحی دیده شده که کاستی های حمایت از مردم را در این قانونی پیش بینی کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همانطور که به ما توصیه شده بیماران نباید در زمان بیماری جز تحمل درد دغدغه دیگری داشته باشند ولی امروز راه طولانی را طی می کنند در برخی از جاها تعرفه ها رعایت نمی شود، اقلام غیر موجه ای دریافت می شود، در برخی از مواقع نیازهای بیمار به موقع برطرف نمی شود که این مشکلات باید در بخش بهداشت و درمان حل شود.

طریقت منفرد بیان کرد: حد و مرز مجازات را قانون گذار رعایت می کند، براساس همکاری کمیسیون درمان، وزارت بهداشت و وزارت رفاه راه کارهای کارشناسی در مجلس به صورت طرح یا لایحه پیگیری می شود مجازات ها براساس آن چیزی که  حتی در قانون نظام پزشکی آمده متنوع بوده ولی پیش بینی نشده است./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.