سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان اوتیسمی کلمات بیشتری را می شناسند

پزشکان به تازگی متوجه شده اند که واکنش مغز نسبت به کلمات در کودکان اوتیسمی بیشتر از افراد سالم است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان در آزمایش گروهی برروی تعداد کودک مبتلا به اوتیسم در سنین 2‌، 4 و 6 ساله و نیز گروهی از افراد سالم پی برده اند که واکنش مغز نسبت به کلمات در هر دو گروه نسبتاً یکسان است.

گفتنی است، در این آزمایش با قراردادن یک کلاه پلاستیکی مجهز به سنسورهای ردیابی پالس های مغزی دانشمندان متوجه شده اند که حتی افراد با درگیری با بیماری اوتیسم بالا نیز می توانند مفهوم کلمات را به آسانی مانند دیگران درک کنند.

بررسی ها نشان می دهند افراد مبتلا به اوتیسم نمی توانند تنها در استفاده از کلمات و پردازش نوع استفاده و برقراری رابطه با دیگران از آنها استفاده کنند.

پزشکان امیدوار هستند تا با مطالعه جدی تر بتوانند امیدهایی برای افراد اوتیسم و خانواده های آنها در جهت افزایش توانایی، برقراري ارتباط با محیط اطراف فراهم کنند.

پزشکان معتقد هستند که بهترین زمان برای بیشترین درمان ها و کنترل ها برروی کودک تا حدود 2 سالگی است تا بیشترین اثر پذیری را داشته باشد.

تنها تفاوت در این آزمایش بین افراد مبتلا به اوتیسم و افراد سالم در نیمکره مغزی بود که نسبت به کلمات از خود واکنش نشان می دهد.

گفتنی است، در افراد با اوتیسم ضعیف وقتی کلمات آشنا را می شنیدند فعالیت قوی در نیمکره چپ مغز آنها رخ می داد اما در افراد با اوتیسم بالا فعالیت بیشتر در نیمکره راست مغز بود./ح
برچسب ها: کودک ، اوتیسم ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.