سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

افزایش 21 درصدی ترانزیت خارجی در آستارا

ترانزیت خارجی از گمرک مرزی آستارا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ مدیرکل گمرکات شهرستان آستارا گفت: در دو ماه نخست امسال ٨ هزار تن كالا به ارزش ١٣ميليون دلار از گمرک آستارا به صورت ترانزيت خارجی از طریق این مرز زمینی وارد کشور شده است .

جهانگیر بخشی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ٢١ درصد افزايش داشته است ، افزود: لوازم چوبی ، فرآورده‌های نفتی ، پنبه ، الياف مصنوعی ، پشم شيشه‌‌، شمش مس و ورق آهنی از عمده ترین کالاهای ترانزیتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد : این کالاها از كشورهای آذربايجان، روسيه، گرجستان و اوكراين به مقصد كشورهای تركيه، عراق و امارات متحده عربی ترانزيت شده است.

مدیرکل گمرکات آستارا اظهار داشت: در همین مدت ١٣ هزار تن لوازم برقی ، خودروی سواری ، مبلمان ، ماشين‌آلات ، لوازم بهداشتی ، مصالح ساختمانی ، گچ و سيمان، ظروف شيشه‌ای، انواع لباس ، مواد شيميايی و محصولات كشاورزی رسیده از قاره‌های مختلف از طريق این گمرک به كشورهای جمهوری آذربايجان، روسيه، گرجستان و اوكراين ترانزیت شده است

وی ارزش این مقدار کالای خروجی را ١٤ ميليون دلار اعلام کرد و گفت : گمرک آستارا رتبه نخست صادرات مرزی و تجارت چمدانی و عنوان سوم صادرات و واردات توسط حمل و نقل جاده‌ای را از آن خود کرده است. / س
برچسب ها: افزایش ، ترانزیت ، آستارا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.