سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جريان اجلاس روسيه و اتحاديه اروپا در روسيه/

پوتين فردا موضع نهايي خود را در قبال دولت سوريه اعلام مي‌کند

روسيه و اتحاديه اروپا روز دوشنبه اجلاس منظم خود را با محوريت گفتگو درباره بحران سوريه و تجارت انرژي در يکاترينبورگ روسيه آغاز مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، منابع آگاه در کرملين اعلام کردند ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه قرار است موضع خود را درباره دولت بشار اسد اعلام  کند.

موضوع سوريه روز دوشنبه به طور غيررسمي و روز سه شنبه در نشستي با حضور تمام اعضا بحث و بررسي خواهد شد.

کارشناسان درباره اين موضوع که دو طرف مي توانند درباره سوريه به اجماع برسند،  ترديد دارند. روسيه موضع عدم مداخله در درگيريهاي داخلي سوريه را در پيش گرفته و اين در حالي است که اتحاديه اروپا بيشتر به اصرار فرانسه، رسما گروه مخالفان سوري را به عنوان نماينده مشروع مردم سوريه مي داند.

رياست هيئت اتحاديه اروپا را "هرمان ون رامپوي" رئيس شوراي اروپا و خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اروپا برعهده دارند.

رسانه هاي روسيه گزارش دادند در اين نشست موضوعات ديگري از جمله برنامه هسته اي ايران ، اوضاع در شبه جزيره کره ، شمال آفريقا و خاورميانه و نيز سفر بدون اخذ رواديد شهروندان مطرح و بررسي خواهد شد.

اين اجلاس در واقع سي و يکمين نشست دوجانبه از سال 1997 ميلادي و از زمان به اجرا درآمدن توافقنامه مشارکت و همکاري (PCA) است که بر اساس آن سالي دو بار اجلاس دو طرف در روسيه و يکي از کشورهاي عضو که رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده دارد، برگزار مي شود. 

"ون رامپوي" اعلام کرد اين اجلاس در واقع بستر مناسبي براي گفتگوها درباره توسعه مشارکت راهبردي اتحاديه اروپا - روسيه طي سالهاي آينده است.

باروسو نيز روسيه را بزرگترين همسايه و شريک راهبردي اتحاديه اروپا توصيف کرد.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.