سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتظمی خبر داد:

مدیریت جامع 3 گونه جانوری در دستور کار محیط زیست

مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از شروع برنامه ریزی برای مدیریت جامع بر 3 گونه جانوری خبر داد.

شهاب الدین منتظمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال برنامه ریزی برای شروع یک مدیریت جامع بر روی 3 گونه جانوری هستیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه گیاهی نیز شناسایی و مطالعه 2 گونه زوفایی و بینالودی شروع شد و پروتکل حفاظت و احیای آن به روش زیست فناوری تهیه شد.
مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی از جمع آوری 3 هزار گونه بیولوژیک خبر داد و اظهار داشت: بانک ژن که از سال 1380 شروع به کار کرد، امروز بیش از 3 هزار گونه بیولوژیک از گونه های مختلف جمع آوری و در این بانک نگهداری می شود.

منتظمی با اشاره به اهمیت حفاظت از ذخایر ژنتیکی کشور اضافه کرد: در فاز اول در بحث تی شو بانکین باید بتوانیم با تسریع در جمع آوری نمونه های بیولوژیک و همکاری با سازمان های دیگر در بحث شناسایی و با ایجاد بانک سلول های زایشی بتوانیم گامی جدی بحث حفاظت برداریم.

وی خاطر نشان کرد: در صورت نیاز این آمادگی را داریم که در بحث تکثیر در اسارت هم وارد شویم .

مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه دفتر حیات وحش سازمان نیز برای 30 گونه حیات وحش طرح جامع تهیه شده است همچنین برای احیای گونه های در معرض خطر انقراض، پروتکل خاصی مشخص شده است که بستگی به گونه ای از خانواده نزدیک آن ها دارد./ز

 

برچسب ها: منتظمی ، جانور ، موزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.