سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی:

رقابت بیمارستان ها برای دریافت لوگوی دوستدار ایمنی بیمار

طبق ابلاغ سازمان جهانی بهداشت بیمارستان ها موظف به اجرای طرح دوستدار ایمنی بیمار شده اند که در این راستا این طرح به صورت پایلوت در 10بیمارستان اجرا شده و این بیمارستان ها برای گرفتن لوگوی دوستدار ایمنی در تلاش هستند.

دکتر رواقی، مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار گفت: طرح اجرای بیمارستانهای دوستدار ایمنی سه سال پیش توسط سازمان جهانی بهداشت برای اجرا در منطقه مدیترانه شرقی ابلاغ  شد تا از همان سال این طرح در ده بیمارستان کشور به صورت پایلوت اجرا شد.

وی با بیان اینکه یک سال بعد این طرح در 90 بیمارستان و 8 ماه پیش هم به کلیه بیمارستان های کشور برای اجرا ابلاغ شد افزود: استانداردهای اساسی ایمنی بسیاري در برنامه اعتبار بخش بیمارستان های کشور دیده شده است که بیمارستانها ملزم به اجرای آن شده اند.

رواقی اظهار داشت: باید توجه داشت که این 10بیمارستان برای دریافت لوگو دوستدار ایمنی بیمار در نیمه دوم امسال باید کلیه این استاندارد را رعایت کرده باشند و علاوه بر بازرسی ما باید 2بار توسط بازرس سازمان جهانی بهداشت این بیمارستان ها مورد بازدید قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بازرس سازمان جهانی بهداشت یک بار چند تا از بیمارستانهای دوستدار ایمنی همچون بیمارستان بهارلو را مورد بازدید قرار داده است گفت: ایشان از پیشرفت این بیمارستان بسیار راضی بود و پیشرفت این بیمارستان را در منطقه مثال زدنی عنوان کرد.

رواقی خاطر نشان کرد: طبق آمار جهانی 10درصد بیماران در بیمارستان ها به دلیل خطاهای   پزشکی جان خود را از دست می دهند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.