سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن پیروزی تظاهرکنندگان بر اردوغان در استانبول

بعد از گذشت بيست و چهار ساعت از درگيري هاي خشونت آميز با پليس ، ده ها هزار تظاهرکننده عصر شنبه پيروزي بر رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه را در ميدان معروف " تقسيم " در قلب استانبول جشن گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاري فرانسه در گزارشي در اين باره از استانبول به قلم شيرين کوموفا نوشت: تظاهرکنندگان در ميدان تقسيم استانبول فرياد مي زدند که  آقاي رجب طيب اردوغان ما اين جا هستيم. تو کجايي؟ 
به محض خروج نيروهاي ضد شورش ترکيه از ميدان تقسيم استانبول فريادهاي خوشحالي و شادي هزاران تظاهرکننده که به سوي اين ميدان سرازير شده بودند در فضاي آن طنين انداز شد.
برخي تظاهرکنندگان سرود ملي ترکيه را مي خواندند و برخي ديگر در مرکز ميدان تقسيم که بوي پيروزي بعد از بوي گازهاي اشک آور فضاي آن را پر کرده بود شادماني مي کردند.
نمايندگاني از همه جريان هاي سياسي از چپ و راست و مسلمان و لاييک و هنرمند در صف تحصن کنندگان در ميدان تقسيم ديده مي شد.
تظاهرکنندگان دولت ترکيه را به تلاش براي اسلامي کردن جامعه اين کشور متهم مي کنند.
يک زن بازنشسته که خواست نامش فاش نشود گفت:  دولت از همه جهت بر مردم فشار مي آورد. من فرزند آتاترک هستم نمي توانم چنين رفتاري را تحمل کنم.
يک دانشجو که وي نيز خواست نامش فاش نشود گفت:  دولت ترکيه توقع چنين اعتراضاتي را نداشت. البته مردم براي جلوگيري از يک سلسله ممنوعيت هاي تحميلي دولت تظاهرات کرده اند.
به رغم فضاي شادي و جشني که ميدان تقسيم را فراگرفت ولي برخي ابراز نگراني و دغدغه کردند و گفتند:  تظاهرکنندگان در اين معرکه پيروز شدند ولي آنان قطعا در جنگ علني عليه دولت پيروز نشده اند.









تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.