سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

زنان همیشه حماسه ساز

زنان با نیمی از جمعیت کره خاکی، نقش بسیار مهمی در جنبش ها و نهضت ها و انقلاب ها داشته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حساسیت نقش زنان برخاسته از عمق تاثیرگذاری آنان در تمامی عرصه های زندگی است که در دهه های اخیر، نقش مهمی را در ابعاد سیاسی و اجتماعی ایفا کرده اند.
در تمدن اسلامی نیز آن قدر زنانِ برجسته، مهم و تاثیرگذار وجود دارند که حتی می توان گفت بدون حضور برخی از آنان تاریخ و تمدن اسلامی ممکن بود مسیری دیگر را طی می کرد.
انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین حرکت های اجتماعی است که نقش زنان چه پیش از انقلاب و چه پس از آن حائز اهمیت است.
رجوع به تاریخ 30 سال سال گذشته انقلاب اسلامی نیز بیانگر کارکردهای بی بدیل اجتماعی ـ سیاسی زنانی است که نقش های مهمی در تظاهرات علیه رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس داشته اند.
زنان می توانند طبق فرموده مقام معظم رهبری با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در خلق حماسه ای بزرگ تاثیر گذار باشند.
آری زنان ایران زمین با واژه حماسه بیگانه نیستند و دوران هشت سال جنگ تحمیلی به زنان ایرانی آموخته است که همواره خود را برای حضور در صحنه های سرنوشت ساز و سخت آماده نگه دارند.
حال که به زمان انتخابات رسایت جمهوری نزدیک می شویم زنان ایرانی به عنوان نیمی از افراد جامعه می توانند بهترین نقش را در ایجاد فضایی آرام و با نشاط در جهت تشویق شرکت همه افراد خانواده در انتخابات فراهم کنند.
به طور یقین در 24 خرداد امسال زنان و بانوان سرزمین ایران حماسه ای بزرگ را خواهند آفرید که برای قرن ها در قاب ذهن جهانیان باقی بماند./س

برچسب ها: زنان ، همیشه ، حماسه ساز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.