سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در جمع پرشور مردم قزوین

شرط پیشرفت‌ کشور زاویه نگرفتن از خط رهبری است

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسیر پیشرفت و اقتدار، تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری با قدرت و شدت ادامه پیدا خواهد کرد به شرط این که هیچ کدام از ما زاویه نگریم و پیرو رهبری باشیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب در جمع مردم قزوین و در مسجد امام خمینی(ره) اظهار داشت: پنجاه سال است که مردم ما به رهبری روحانیت، حرکت ممتازی را در تاریخ شیعه و در صحنه جهانی شروع کرده‌اند که پناه بردن به یک حصن حصین بود.

وی ادامه داد: مردم ما پناهگاهی را پیدا کردند و به آن پناه بردند که یک جایگاه واقعی و امنی داشت و بسیاری از ملت‌هاو کشورها سال‌ها به جایی و ملجأی پناه می‌بردند که خود آن پناهگاه برسر آنان خراب شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افتخار مردم ما این بود که به حصن حصینی پناه بردند که مانند یک کشتی نجات بود که برآن سوار شدند و حرکت داشت.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه پیشرفت کشور بدون هیچ تفسیری در تبعیت از ولایت فقیه خلاصه می‌شود ادامه داد: اعتقاد ما این است اگر می‌خواهیم حرکت و پیشرفتی داشته باشیم و از تنگناها و موج‌های فتنه عبور کنیم تنها راه آن ولایت فقیه است و هرگونه راهی به غیر از آن حتما غرق شدن خواهد بود.

وی گفت: در 34 سال اخیر افرادی بودند که از این مسیر انحراف پیدا کردند و جا ماندند و دچار تباهی شدند و به تجربه دیدیم کسانی که این مسیر را همراهی کردند توانستند چه قله‌هایی را فتح کنند.

وی ادامه داد: امروز در این کشتی با امواج خروشان در یک پیچ تاریخی دیگری قرار داریم در این نگاه و تجربه ملت می‌توانند این مسیر را بر دو مبنای اسلام ناب و ولایت فقیه و باور به مردم داشتن با سرعت بیشتری سپری کنند.

جلیلی با بیان این که امروز به تعبیر مقام معظم رهبری ما وارد مرحله جدید تمدن‌سازی شده‌ایم افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران که شجره طیبه آن را امام(ره) پنجاه سال پیش کاشت تکثیرشده است و امروز برای جهان یک الگو از مقاومت و پیشرفت است.

جلیلی با بیان اینکه بدون چنین الگویی نمی‌توان آن تمدن اسلامی و آرمان‌ها را محقق ساخت، تصریح کرد: الگویی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یاد می‌کنند به یک شواهد زنده نیاز دارد، اگر ما بخواهیم چنین الگوییرا ارائه بدهیم به نظرمن شهر قزوین کافی است و چه الگویی بالاتر از رجایی، بابایی و ابوترابی این‌ها سه الگویی هستند کهنماد تبعیت از ولایت فقیه بودند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: این‌ها سه الگویی بودند که نشان دادند ولایت‌پذیری و ولایت خواهی با کارآمدی و ساده زیستی هیچ منافاتی ندارد.

وی تصریح کرد: هر کدام از این‌ها نشان دادند که می‌توان در بالاترین سمت لشکری و کشوری بود، اما هیچ گاه سطوح پایین را فراموش نکرد، این‌ها یک الگویی را به جهان نشان دادند که می‌توان بالاترین مسئولیت را داشت، اما نگاه خدمت به کشور و ارتباط با پایین‌ترین آحاد جامعه را فراموش نکرد.

جلیلی با بیان این که این سه شهید بزرگوار در بن بست شکنی الگو بودند ادامه داد: آنان نشان دادند که می‌توان بسیاریاز تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ابوترابی زندان دشمن را تبدیل به مدرسه می‌کرد، رجایی دولت را در شرایطیتحویل می‌گیرد که یک هفته بعد 4 استان کشور مورد اشغال قرار می‌گیرد، اما با این وجود به خوبی اوضاع را مدیریت می‌کند و بابایی رکوردهایی را می‌شکند که دشمنان متحیر می‌شوند.

جلیلی تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم جز با تکیه بر گفتمان اسلام ناب محقق نخواهد شد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفتی شکل بگیرد هر کس که کوچکترین زاویه‌ای از گفتمان اسلام، نظام امام (ره) و مقام معظم رهبری بگیرد به پیشرفت کشور کمک نکرده است، بلکه به پس رفت آن کمک کرده است.

جلیلی ادامه داد: کسی که در راس دولت و قوه مجریه قرار می‌گیرد باید تمام ساختار اجرایی کشور را به گونه‌ای رقم بزندکه بتواند ظرفیت تک تک مردم را شکوفا کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تمام افراد کشورمان ظرفیت بسیار زیادی دارند و باید بتوانیماز این ظرفیت‌ها به بهترین شکل در جهت پیشرفت کشور استفاده کنیم آن زمان نه تنها جوان ما بیکار نیست، بلکه هر جوان می‌تواند یک کارآفرین باشد.

وی با بیان این که نباید ساختار اجرایی، اداری کشور و دستگاه‌های دولتی به صورتی باشد که مردم برای بروز ظرفیت‌هایشان نگران عبور از هفت‌خان بروکراسی اداری باشند ادامه داد: باید این روند را برعکس کنیم و دستگاه‌ها به سراغ مردم ما بیایند.

جلیلی با بیان این که سفرهای استانی بسیار خوب بود اما کافی نبود ادامه داد: چون ماشین دولت راه نمی‌رفت بنابراین سفرهای استانی پاسخی به این موضوع بود که آنان از این ماشین پیاده شوند؛ باید در کنار سفرهای استانی سفرهای وزارتخانه‌هایی هم داشته باشیم و هر وزارتخانه اشکالاتش رفع شود تا به حرکت در بیاید.

وی با بیان این که  قزوین ظرفیت خوبی در کشاورزی دارد  و می‌تواند قطب خوبی در کشاورزی باشد ادامه داد: گرانی هنگامی ایجاد می‌شود که نقدینگی و پول در جامعه بیشتر از کالا باشد و با حمایت از تولید می‌توان تورم را کاهش داد.

جلیلی تصریح کرد: دولت‌های ما همه می‌خواستند که چنین امری محقق شود و هیج کس مخالف در افزایش تولید نیست و نبوده و باید منصف باشیم؛ اما چرا این‌ها ایجاد نشده است؟

وی با بیان این که در حال حاضر ما قوانین بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف داریم ادامه داد: اما چرا این قوانین اجرایی نشده است و چه تضمینی وجود دارد که اجرایی شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اول وظیفه رئیس جمهور ریاست قوه مجریه است یعنی آن چه را که قانون شده و یا از سوی مقام مظعم رهبری شده را باید اجرا کند.

وی با تاکید براینکه باید عدالت در توزیع منابع باشد ادامه داد: در حال حاضر درباره یارانه‌ها بیان می‌کنند که نقدینگی  جامعه را زیاد کرده و این موجب گرانی می‌شود اما سوال می‌کنیم مگر چه قدر این نقدینگی اضافه شده است؟

وی افزود: 23 نفر 11 هزار میلیارد تومان گرفتند که از این‌ها 6 نفر اول 5 میلیارد تومان دستشان است که هیچ کدام درکار تولید نیستند بنابراین این مبلغ را با مقدار پرداختی یارانه‌ها در هر ماه مقایسه کنید.

جلیلی با بیان این که دشمنان ما طی 34 سال گذشته فشارهایی را به کشور وارد کردند اما اتفاقا در همان نقطه فشار ما به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کردیم ادامه داد: در بحث هسته‌ای و صنایع دفاعی فشار آوردند و می‌بینید که ما امروز بیشترین پیشرفت را در این زمینه‌ها داریم؛ هر جا که جوانان ما با انگیزه و ایمان وارد شدند در آن جا موفقیت های بزرگی به دست آوردیم.

وی ادامه داد: هنر دولت و قوه مجریه باید این باشد که ظرفیت های نیروی انسانی اعم از منابع صنعتی را به هم نزدیک کند تا شکوفایی حاصل شود؛ امروز آن چیزی که آن ها از آن می‌ترسند دقیقا در همین است در گفتگو با 6 قدرت به خوبی مشهود است بیش از آن که آنان نگران هسته‌ای باشند نگرانی جوانانی چون احمدی روشن شهریاری و غیره هستند که ظرفیت خای خود را آزاد کردند و چنین قدرتی ایجاد شد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: ما امروز در یک موقعیت بسیار ممتاز قرار داریم این که 6 قدرت دنیا با هم می نشینند که مانع چند سانتریفیوژ شوند و بعد از چند سال خودشان باهم دچار اختلاف می‌شوند و می‌گویند با این قدرت نمی‌توان این گونه رفتار کرد.

جلیلی تاکید کرد: امرز دفاع از حقوق هسته ای به آنان درسی بدهد که بدانند نه تنها بر حقوق هسته‎ای بلکه در هیچحق دیگری از کشورمان نمی توانند طمع کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند ما در موقعیت خیبر هستیم و این یک ارزیابی دقیق‌هاست ما امروز پشت خیمه های دشمن قرار داریم و عده ای با تردید افکنی ما را برنگردانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت های کشور مدیون دو چیز است یکی اسلام ناب به پرچم داری امام (ره) و مقام مظعم رهبری و دیگری همراهی شما مردم است بنابراین این دو مولفه ما را به این جا رسانده است؛ مسیر پیشرفت و اقتدار تحت رهنمودهای رهبری با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد به شرط  این که هیچ کدام از ما زاویه نگیریم و پیرو رهبری باشیم.

گفتنی است سعید جلیلی در بدو ورود به قزوین مورد استقبال پرشور مردم این شهر قرار گرفت و آنان ساعاتی پیش از حضور جلیلی در مسجد امام خمینی(ره) مقابل مسجد تجمع کرده بودند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اجزاب ، کاندیدا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.