سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاي جزئیات شهادت امام "موسی صدر" توسط رئیس سابق دستگاه امنیتی لیبی

"عبدالله السنوسی" رئیس دستگاه امنیتی لیبی در اعترافات خود به مقامات امنیتی این کشور گفته است که قذافی به "صبری البنا" معروف به "ابو نضال" دستور داده بود امام "موسی صدر" را به شهادت برساند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کویتی "الرأی" ؛ اين روزنامه به نقل از منابع مطلع در گزارشی آورده است که سنوسی در اعترافات خود یادآور شد : قذافی امام موسی صدر را دو تا سه سال در مقر اطلاعات نظامی لیبی در سلول های زیر زمینی بازداشت کرده بود.

به گفته رئیس سابق دستگاه امنیتی "معمر قذافی" ، امام "موسی صدر" با دو تن از همراهانش بازداشت شده بود. 

"سنوسی" افزوده است که پس از بازدشت دو تا سه سال ، قذافی ، امام موسي صدر و همرهان او را به "ابو نضال" تحویل داد تا آنها را به شهادت برساند . 

"ابو نضال" چند ماه پیش از سقوط حمله آمریکا به عراق در  تاريخ 19-08-2002 در بغداد به دست افراد ناشناس به قتل رسید. 

رئیس سابق دستگاه امنیتی لیبی افزود که قذافی پس از بازداشت امام موسی صدر نمی توانست که وی را آزاد کند بنا بر این چاره را در این دید که وی را به شهادت برساند. 

وی همچنین در اعترافات خود گفته است :" قذافی بوِیژه پس از شکست ترفند وی برای خروج یک مأمور امنیتی شبیه "موسی صدر" به ایتالیا درآمده بود چاره را در آن دید که به "ابو نضال" دستور دهد ، مرجع شیعی را به شهادت برساند. 

گفتنی است که "عبدالله السنوسی"، بيش از سه دهه در پست های مختلف با حکومت "معمر قذافی" در لیبی همکاری داشته است . وی پيش از سقوط طرابلس، به موریتانی فرار كرد ، اما در آن‌ جا بازداشت و به دولت جدید لیبی مسترد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.