سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل اندیشکده "واشنگتن" درباره نشانه های قطعی شکست تروريست هاي سوري

"جفري وايت" تحليلگر انديشکده "واشنگتن" در مقاله اياشاره می کند که در صورت ادامه پيشروي نيروهاي ارتش سوريه در القصير و عدم تسليح تروريست هاي سوري توسط قدرتهاي منطقه اي و بين المللي شکست تروريست ها در نبرد نهايي حتمي خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری انديشکده واشنگتن ؛ نويسنده با اذعان به پيروزي دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه در نبرد نهايي آن کشور با تروريست هاي سوري مي افزايد "نبرد کنوني در القصير سوريه نبرد ديگري نيست بلکه نشان دهنده جنگ تمام عياري است که از تابستان سال 2012 ميلادي آغاز شده است. شواهد نشان مي دهند که دولت سوريه پيروز ميدان خواهد بود. با ادامه روند کنوني ارتش سوريه پيروز خواهد شد. اکنون ارتش سوريه پيشرفت زيادي کرده است." 

نويسنده در ادامه با اشاره به اهميت نبرد "القصير" مي افزايد "نبرد القصير به دلايل متعددي اهميت دارد. يکي از علل اصلي آن اينست که اين منطقه در جنوب منطقه "حمص" واقع شده است ناحيه اي که علويان در آنجا اکثريت را تشکيل مي دهند. اين منطقه در نهايت به دره بقا لبنان ختم مي شود. پيروزي در نبرد القصير سبب مي شود تا موقعيت دولت سوريه در استان "حمص" تقويت شود و در پي آن دسترسي آن دولت به دمشق و ساير مناطق سوريه نيز تسهيل شود. 

پيروزي در اين نبرد همچنين از نظر رواني و سياسي نيز تاثيرات مهمي را بر جاي خواهد گذاشت. پيروزي نيروهاي دولتي ارتش سوريه در نبرد با تروريست هاي در القصير فرصتي است که تقويت آنان و ضعف دشمنان شان (تروريست ها) را نشان خواهد داد. در مقابل شکست در نبرد القصير از سوي تروريست هاي سوري باعث افزايش اختلافات و تنش دروني در حبهه آنان خواهد شد. از جمله موارد تاثيرگذار ديگر اين پيروزي مي توان به تاثير مثبت آن بر کنفرانس "ژنو 2" و موضع دولت سوريه اشاره کرد. در صورت پيروزي نهايي دولت اسد در نبرد القصير آنان دست بالا را در جريان مذاکرات خواهند داشت." 

وي در ادامه با اشاره به استراتژي دولت سوريه در مبارزه با تروريست ها در القصير مي افزايد "استراتژي دولت سوريه در نبرد القصير پاکسازي شمال و جنوب القصير از وجود تروريست هاي سوري و منزوي نمودن آنان است. براي اين اقدام ارتش سوريه نيروهاي خود را بصورت همه جانبه وارد عمل کرده است. در حال حاضر در حدود 6 هزار تن از نيروهاي دولتي نظامي سوريه در نبرد القصير شرکت دارند. تروريست ها تاکنون نشان داده اند که قابليت پاسخ دهي قدرتمند به اقدامات نيروهاي دولتي سوريه را ندارند. در نتيجه، جمع آوري نيروهاي تروريست سوري از نقاط مختلف کشور سوريه و انتقال آنان به القصير بسيار دشوار شده است." 

نويسنده از وجود شواهدي خبر مي دهد که نشان دهنده پیشرفت های دولت سوريه در القصیر است و در اين باره مي افزايد "دولت سوريه پيشرفت چشمگيري را در القصير داشته است. نيروهاي ارتش سوري اکنون در حمص و دمشق کنترل اوضاع را در دست دارند. شواهد نشان مي دهند که تروريست هاي سوري نيازمند دريافت کمک هاي سياسي و نظامي از متحدان شان هستند در غير اين صورت شکست آنان در نبرد با نيروهاي دولتي سوريه حتمي خواهد بود. بايستي اشاره کرد که تاخير قدرت هاي خارجي حمايت کننده از تروريست هاي سوري در تسليح هر چه سريعتر آنان سبب خواهد شد تا در نهايت ارتش سوريه پيروز نهايي ميدان نبرد باشد." 


برچسب ها: نشانه ، تروریست ، قطعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.