سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرضی در نشست خبري:

نسل ما در تورم سوخت/ هویدا، بختیار و امینی یک خبرنگار مخصوص داشتند اما مصدق جوابگوی همه خبرنگاران بود

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت:نسل ما 100 سال است که در تورم سوخت و دلمان می‌خواهد در صد سال آینده با دولت‌های تورم‌زا روبرو نشویم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد غرضی در نشست خبری که امروز بعدازظهر در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، اظهار داشت: رسانه یک طرفه تأثیرگذار نیست و کارهای یک سویه منجر به توسعه اجتماعی نمی‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای مهار تورم دارید و به صورت گزینه‌ای به آن اشاره کنید عنوان کرد: نسل ما 100 سال است که در تورم سوخت و دلمان می‌خواهد در صد سال آینده با دولت‌های تورم‌زا روبرو نشویم و در یک جمله باید گفت دولت که بیش از درآمدش هزینه کند تورم‌زا است و این کل برنامه من را تعریف می‌کند.

وی در ادامه افزود: چگونگی اجرای برنامه من این است که از تجربه‌های خود استفاده کنم و البته باید گفت براساس تجربیات گذشته مبتنی بر تأیید جامعه نه مبتنی بر تهدیدهای جامعه مسائل اقتصادی را دنبال می‌کند لذا من معتقدم مردم خدماتی را که به نفعشان باشد می‌پذیرند.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه انتقادی به دولت دهم و نهم دارید؟ گفت: هر دولتی که سرکار آمده با ثبت کارهای خیر قدم برداشته که خوش‌نام بماند اما در مسیر خود با نام منتقد عبور کرده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه شما بیان داشته‌اید که با شورای نگهبان برای پایین آوردن سن رأی صحبت کرده‌ام چه توضیحی در اينباره دارید؟ عنوان کرد: من نگفتم که قانون را تغییر می‌دهم بلکه اولین کسی که ایراد گرفت آقای کدخدایی بود که گفت آمار واجدین شرایط برای اخذ رأی حدود 50 میلیون است و من هم به وي گفتم که آمار 55 میلیونی را از رسانه‌ها بدست آوردم.

وی در ادامه افزود: همچنین عنوان کردم که رأی را پایین بیاورید، من 55 میلیون رأی دارم نه اینکه به خاطر من سن رأی را در قانون تغییر دهند.

وی همچنین اظهار داشت: در قالب مزاح نیز بیان نکردم و چنین انتظاری ندارم که شورای نگهبان سن قانونی رأی را تغییر دهد و برای جا انداختن حرف خود این مسئله را بیان کردم و معتقدم در کشور 55 میلیون آدم هست که دشمن تورم باشد و با بیان رأی 55 میلیونی می‌خواستم عظمت شعار خودم را به سمع مردم برسانم.

وزیر پست و تلگراف دوره سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در رأس امور قوه مجریه باشی مواجه شما با مسئله تعطیلی خانه سینما چه خواهد بود؟ اظهار داشت: اینکه مقوله سینما می‌تواند به جامعه خدمت کند یک امر کاملا درست است و می‌تواند در فرد فرد جامعه تأثیرگذار باشد به شرط اینکه باید دید چه کسانی در آن به چالش کشیده می‌شوند.

وی ادامه داد: اينکه اهل سینما چگونه با چالش روبرو می‌شوند امر دیگری است و باید گفت آنها می‌توانند از حق خود دفاع کنند در صورتی که به گروه‌های سیاسی وصل نشوند.

وی همچنین تأکید کرد: وقتی که سینماگران ما در بین خود تفاهم ندارند و نمی‌توانند در رویارویی با مشکلاتشان انسجام وسیع داشته باشند دولت‌ها نیز این چنین با آنها برخورد می‌کنند.

غرضی تأکید کرد: من به قصد رأی آوری این حرف ها را بازگو نمی‌کنم و معتقدم اگر گروه‌های اجتماعی رابطه‌شان تعریف نشود و با گروه‌های سیاسی همسو شوند همه اهداف آنها از بین خواهد رفت.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ارتباط با سفرهای استانی دولت‌ها گفت: ارزیابی این که این سفرها تا چه حد تأثیرگذار است به عهده رسانه‌ها است و دولت موظف است در دو کلمه تورم و اشتغال خلاصه شود و اگر برای پرداختن به این دو مشکل سفر استانی مناسب است رسانه‌ها دستور دهند ما هم می‌رویم و به نظر بنده پرداختن به مسائل تورم و بیکاری از طریق رسانه‌ها نیز کافی است.

وی در ارتباط با برنامه‌های خود برای سیاست خارجی گفت: من تا حدودی با دیگر دولت‌‌ها تفاوت دارم معتقدم ملت صلح دوستی هستیم که 300 سال است که با کسی جنگ نداشته ایم اما از طرف آمریکا آسیب دیده‌ایم.

وی با اشاره به رابطه ایران و آمریکا افزود: آمریکایی‌ها در میدان عمل با ما روبرو هستند و اکنون در سوریه با آنها در‌گیریم و باید بدانند که تا آخر پشت سوریه می‌ایستیم و ذهنیات ما این است که آمریکا توان لشکر کشی مجدد را پس از بحرانی که در عراق مواجه شد ندارد.

غرضی خاطرنشان کرد: آمریکا باید بداند با فشار آوردن به ملت ایران نمی‌توانند ما را پشت میز مذاکره قرار دهند و ایران تسلیم نخواهد شد.

وی در خصوص عملکرد خود در دوران وزارت پست و تلگراف گفت:  زمانی که در تصدی پست و تلگراف بودم تنها چاره ای کار را توسعه شبکه می‌دانستند زیرا معتقد بودم توسعه فراوانی می‌آورد و از 800 شماره تلفنی که در آن زمان به مردم ارائه شد، امروز به 105 میلیون رسیده است و در این شبکه‌ای که تشکیل دادم یک ریال پس انداز دولت هزینه نکرده‌ام.

غرضی با اشاره به واردات بی‌رویه طی سالهای اخیر بیان کرد: طی شش سال گذشته هر وقت رادیو را روشن کردم اعلام می‌شد که به مدت یک هفته واردات محصولی آزاد است و این یعنی رانت و گرفتاری برای کشور که سیستم اداری باعث گرفتاری مردم می‌شود و باید برای نجات آن قوانین را آزادانه به گوش همه مردم برسانیم.

وی در ادامه افزود: کسی که مسئولیت مردم را می‌پذیرد باید صادق و درست اندیش بوده و همچنین به سوالات مردم پاسخ فوری بدهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در دولت نهم و دهم خبرنگاران از جایگاه مسئول برخوردار نبودند و گزارش‌های انتقادی آنها اجازه انتشار نمی‌یافت آیا شما آزادی و امنیت گزارش‌های انتقادی را به خبرنگاران می‌دهید؟ اينگونه پاسخ داد: هر رئیس دولتی که خبرنگار خاص داشته باشد پیداست که گرفتاری در کارش وجود دارد و قبل از انقلاب هویدا، بختیار و امینی یک خبرنگار مخصوص داشتند و اما مصدق جوابگوی همه خبرنگاران بود.

وی در ادامه افزود: به جز هاشمی بقیه دولت‌ها یک خبرنگار مخصوص داشتند که سوالات را از قبل تعیین می‌کردند و بعد به آن جواب می‌دادند و این نقض جمهوریت است.

غرضی تأکید کرد: در چند وزارتخانه که بودم هر وقت خبرنگاران را دعوت می‌کردیم هیچ کس نمی‌آمد.

وزیر نفت دولت موسوی در پاسخ به اینکه شما در دولت‌هایی که مشغول خدمت بودید تورم وجود داشت آیا برنامه‌های ضد تورمی خود را به دولت‌های دیگر هم ارائه می‌دادید یا آنها را به دوران ریاست‌جمهوری خود موکول کردید؟ بیان کرد: من هرجا فعالیت داشتم برنامه‌ای ضدتورمی بود و شعارم در دهه 60 این بوده که توسعه همراه با تورم به ضد آن تبدیل می‌شود و در 16 سالی که در دولت موسوی و هاشمی خدمت کرده‌ام مخالفت‌هایی داشته‌ام و اما آنها کار خود را می‌کردند و من هم به کار خود ادامه می‌دهم و در دولت اصلاحات و دولت آقای احمدی‌نژاد نیز مشارکتی نداشتم که بخواهم برنامه‌هایم را ارائه دهم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در کابینه احتمالی خود از خاتمی هاشمی و احمدی‌نژاد استفاده می کنید اظهار داشت: من کمتر به اشخاص می‌پردازم و به روش‌ها توجه دارم و معقدم  اشخاص در یک دوره از تاریخ خدمت می‌کنند اما روش‌ها در همه تاریخ حضور دارند و صلاح کشور نمی‌دانم که از روش‌های تخریبی استفاده کنم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نشست ، خبری ، غرضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.