سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ملي آيپا رونمايي شد/ تاكيد بر شفافيت ، سرعت و اشتغال زايي فناوري اطلاعات

معاون توسعه فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ايجاد شفافيت در امور،‌ سرعت و صحت در گردش آمار و اطلاعات تاكيد كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ « محمد صادق مفتح» در مراسم رونمايي طرح ملي ابر يكپارچه پروژه هاي ايران (آيپا )با بيان اينكه فناوري اطلاعات از جنبه هاي مختلف بركات فراوان را  براي كشور خواهد داشت افزود:  پيشرفت دقيق و قابل تكيه اين پروژه قابل توجه است كه اميدواريم اين روند همچنان ادامه داشته باشد.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت در ادامه با اشاره به اينكه همزمان با رونمايي از طرح ملي آيپا، پروزه هاي متنوع ديگري در سراسر كشور در بخش فناوري اطلاعات در حال پيشروي است تصريح كرد: يكي ديگر از محاسن فناوري اطلاعات  در كشور حذف امضاهاي طلايي به عنوان نقطه فساد خيز كشور است.

وي گفت :  با اين اقدام مي توانيم امضاهاي طلايي را مخصوصا از بدنه مديريت دولتي كشور برداريم و در گام بعدي تلاش خواهيم كرد تا پروژه هاي ملي نظام تخصيص بودجه و نظام تخصيص اعتبار پروژه ها نيز در اين راستا تغيير پيدا كند.

به گفته مفتح اين پروژه اين امكان را مي دهد تا  به عنوان اولين پروژه ملي كشور با استفاده از فناوري رايانش ابري از تمامي اين محاسن استفاده كنيم .

معاون توسعه فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود با بيان اينكه نكته‌اي كه در حال حاضر كمتر مورد توجه قرار گرفته و از معضلات جدي و اساسي كشور است ،‌ اشتغالزايي و جذب نيروي انساني است.

به گفته مفتح، آمارها نشان دهنده حجم عظيم نيروي انساني است كه نيازمند بازار كار و اشتغال است.

وي افزود: در حال حاضر آمار فارغ التحصيلان ساليانه دانشگاهها در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در سال 90 سيزده برابر سال 70 رشد داشته است كه اين مطلب گوياي حجم عظيمي از نيروهاي تحصيل كرده اي است كه خواهان ورود به بازار كار هستند.

مفتح ، حل مشكل جدي اشتغال براي جذب متولدان دهه 60 را از معضلاتي ذكر كرد كه در سالهاي آتي با آن روبرو خواهيم بود .

وي ايجاد شغل را با توجه به فراواني صنايع، موضوع مهمي ارزيابي كرد و گفت:  به ازاي ايجاد هر شغل در صنايع پتروشيمي يك ميليون و هشتصد هزار دلار بايد هزينه صورت گيرد تا يك نفر دراين رشته مشغول به كار شود.

مفتح اضافه كرد : همچنين اين مبلغ براي صنايع معدني و ساختماني حدود يك ميليون و صد هزار دلار است و براي صنايع سنگين مثل خوردوسازي حدود 400 هزار دلار و نيز براي صنايع مصرفي حدود 300 هزار دلار است تا بتوان افراد را مشغول به كار كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت دراين بين نقش و جايگاه فناوري اطلاعات را در ايجاد اشتغال مورد تاكيد قرار داد و افزود:  اين ارقام در صنعت فناوري اطلاعات حدود 260 هزار دلار است كه نشان دهنده آن است كه پرداختن به موضوع فناوري اطللاعات يكي از برنامه ريزيهاي جدي كشور  دراين زمينه محسوب مي شود.

وي تاكيد كرد: در راستاي زيرساختها تا كنون اقدامات خوبي انجام شده است چرا كه اين صنعت مي تواند  ارزان و سريع براي ايجاد اشتغال افراد تحصيل زمينه را فراهم كند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.