سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس انگليسي:

سخنان مقامات و رسانه های غربی در مورد برنامه هسته اي ايران دروغگویی و فرافکني است

"پيتر اوبرن" و "ديويد موريسون" در کتابي که در ماه آوريل (فروردين) سال جاري تحت عنوان "يک توهم خطرناک: چرا غرب در مورد برنامه هسته اي ايران اشتباه مي کند" منتشر کرده اند با بيان شواهدي از دروغگويي هاي رسانه هاي غربي در مورد کشورمان اذعان مي کنند که برنامه هسته اي ايران ماهيتي کاملا صلح آميز دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اوپن دموکراسي ؛ نويسندگان مقاله با رد ادعاهاي مطرح شده از سوي رسانه هاي غربي پيرامون برنامه هسته اي کشورمان در بخشي از کتابشان مي نويسند "واقعيت هايي در مورد برنامه هسته اي ايران وجود دارند که بدين ترتيب اند: ايران سلاح هسته اي در اختيار ندارد، از سال 2007 ميلادي دستگاه هاي اطلاعاتي آمريکا اذعان نموده اند که ايران برنامه اي براي حرکت در جهت ساخت سلاح هسته اي ندارد و گزارش هاي خود در اين باره که نشان دهنده ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران است را مداوما به کنگره آمريکا ارايه داده اند.

 آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز همواره تاکيد کرده که برنامه هسته اي ايران ماهيتي صلح آميز دارد. ايران داراي فناوري غني سازي اورانيوم است اما در عين حال عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي (ان پي تي) نيز مي باشد. ايران حق غني سازي اورانيوم براي مصارف صلح آميز را دارد. ايران تاکنون هيچ گونه تخلفي از قوانين ان پي تي را مرتکب نشده است. ايران همچنين درهاي تاسيسات خود را بارها بر روي بازرسان آژانس گشوده است. بازرسان نيز تاکيد کرده اند که برنامه هسته اي ايران ماهيت هسته اي ندارد و صرفا براي توليد برق و مصارف درماني مورد استفاده قرار مي گيرد. عليرغم آنکه کشوري چون ايران درهاي تاسيسات هسته اي خود را بر روي بازرسان آژانس انرژي اتمي گشوده است رژيم صهيونيستي و يا کشور هندوستان از اين مسئله طفره رفته و اجازه بازديد از تاسيسات هسته اي شان را به بازرسان آژانس نمي دهند. با وجود آنکه ايران سلاح هسته اي در اختيار ندارد و قصد ساخت آن را نيز نداشته است کشورهاي غربي عليه ايران تحريم وضع کرده و آن کشور را به حمله احتمالي نظامي تهديد مي کنند اين در حاليست که رژيم صهيونيستي بيش از 400 بمب اتمي در اختيار دارد اما نه تنها از سوي دولت آمريکا مورد انتقاد قرار نمي گيرد بلکه آمريکايي ها سالانه 3 ميليارد دلار به آن رژيم کمک مالي و اقتصادي مي نمايند.

اينها همگي واقعيت هايي در مورد برنامه هسته اي ايران هستند که در رسانه هاي انگليسي به ندرت بيان مي شوند. در نتيجه، رسانه هاي غربي اکثرا اخباري دروغين را در مورد برنامه هسته اي ايران به مخاطبان ارايه مي دهند. از جمله رسانه هايي که اخبار مرتبط با برنامه هسته اي ايران را تحريف مي کنند مي توان به بنگاه خبرپراکني "بي بي سي" اشاره کرد. براي مثال در تاريخ 15 فوريه (بهمن) سال 2012 ميلادي اين شبکه مدعي شد که ايران اعلام کرده که برنامه ساخت سلاح هسته اي خود را گسترش مي دهد (!)‌ انتشار چنين دروغي بدان معنا بود که خواننده اينگونه تصور کند که ايران سلاح هسته اي در اختيار دارد در حاليکه واقعيت غير از اين است. در همان ماه و سال نشريه "تايمز" نيز با انتشار خبري مدعي شد که ايران برنامه هسته اي اتمي خود را با هدف دستيابي به سلاح هسته اي پيگيري مي کند." 

نويسندگان کتاب در ادامه با اذعان به اين موضوع که رسانه هاي غربي "آلت دست" دولتهاي غربي هستند مي افزايد "متاسفانه نکته خطرناک در اينجا آنست که رسانه هاي غربي با اخبار کذبي که منتشر مي کنند در نهايت قصد دارند تا اقدامات و اظهارات مقام هاي سياسي ضد ايراني مقام هاي غربي و براي مثال طرح مسئله حمله نظامي احتمالي عليه برنامه هسته اي ايران را توجيه کنند. اين رسانه ها در سال 2003 ميلادي و در جريان تجاوز نظامي آمريکا عليه عراق نيز همين کار را انجام دادند."
 
نويسندگان کتاب در ادامه مي افزايند "متاسفانه رسانه هاي غربي تاکيد مصرانه اي براي سياه نمايي در قبال برنامه هسته اي ايران از خود نشان مي دهند. در مقابل آنان اظهارات و موضع گيري هاي رسمي ايران در قبال برنامه هسته اي اش را منتشر نمي کنند. ايران هم اکنون رياست دوره اي جنبش "عدم تعهد" را برعهده دارد. سال گذشته کنفرانس اين جنبش در تهران برگزار شد و رهبري ايران در مورد برنامه هسته اي ايران نظرات شان را فرمودند." 

نويسندگان مقاله با اشاره به تحريف گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي از سوي رسانه هاي غربي مي افزايند "در ادامه اين روند در نوامبر (آبان) سال 2011 ميلادي رسانه هاي غربي اطلاعات غلطي را در مورد گزارش آژانس پيرامون برنامه هسته اي ايران منتشر کردند. آنان مدعي شدند که آژانس تاييد کرده که برنامه هسته اي ايران ماهيت نظامي دارد در حاليکه واقعيت غير از اين است و گزارش اژانس نشان مي دهد که ايران غني سازي بيش از 20 درصد را انجام نداده است." 

نويسندگان کتاب در بخش ديگري از کتاب خود با اشاره به "فتواي" مقام معظم رهبري پيرامون سلاح هسته اي مي افزايند " رهبری ايران از سال 2005 ميلادي تاکنون همواره تاکيد کرده است که استفاده از سلاح هسته اي از ديدگاه دين مبين اسلام "گناه" است. بنابراين چنين شواهدي نشان دهنده آنست که برنامه هسته اي ايران داراي ماهيتي صلح آميز است." 

اوبرن و موريسون در پایان با اشاره به "فرافکني" و دروغ پردازي سياستمداران غربي و بخصوص انگليسي در مورد برنامه هسته اي کشورمان مي افزايند "ويليام هيگ" وزير امور خارجه انگليس در مصاحبه با نشريه "ديلي تلگراف" مدعي شده بود که ايران در جهت ساخت سلاح هسته اي گام بر مي دارد. ديويد کامرون نيز در سال 2012 ميلادي در سخرناني اي در مجمع صهيونيست ها ادعايي مشابه را مطرح کرد. متاسفانه کامرون فرصت مذاکره با ايران را از دست داد چرا که صرفا گوش به فرمان دستورات آمريکايي ها بود." 

برچسب ها: اذعان ، هسته ای ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.