سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افت 217 واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس تهران امروز با کاهش ۲۱۷ واحدی در کانال ۴۴ هزار واحدی تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شاخص کل تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روزکاری هفته دوم خرداد با افت 217 واحدی مجددا به 44 هزار  و 945 واحد بازگشت.

روند رو به رشد بورس در حالی به شدت دنبال می‌شد که بار دیگر با انتشار خبری جدید در  خصوص تحریم 8 شرکت پتروشیمی و اخبار ضد و نقیض از وضعیت پتروشیمی‌ها بورس تهران را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد تا دماسنج تالار شیشه‌ای در اولین روز معاملاتی هفته پس از یک هفته رشد، پایین کشیده شود.

همچنین ارزش کل بازار نیز به 216 هزار و 453 میلیون تومان  رسید.

از میان شرکت‌های تحریم شده، پتروشیمی بندرامام، بوعلی، مبین، نوری، پارس و تندگویان از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند.علاوه بر این شرکت‌های پالایشگاه اصفهان، نفت و گاز پارسیان، غدیر، ملی مس، مپنا و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.
 
اما بورس امروز نیز از اقبال شرکت‌های سیمانی برخوردار شد و شرکت‌های این گروه بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد در مقابل شرکت‌های پتروشیمی همچون هلدینگ خلیج فارس از بیشترین تقاضای فروش در بازار برخوردار شدند.
 
بازار امروز شاهد رفت و آمدهای زیادی نیز بود به طوری که نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پارس، رینگ سازی مشهد، تراکتورسازی ایران و کاشی پارس با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و پتروشیمی خارک جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: افت ، بورس ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.