سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار یک فوق تخصص اورولوژی:

کاهش سن ابتلا به سرطان مثانه بسیار نگران کننده است

متاسفانه در سالهای اخیر سن ابتلا به سرطان مثانه به دلایلی همچون افزایش استعمال دخانیات به ویژه سیگار در بین جوانان و سنین پایین‌تر از آن کاهش یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

رحمان صداقت پیشه فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سرطان مثانه یکی از انواع سرطان های سلول‌های پوششی است که جزء چند سرطان شایع محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سن متوسط برای تشخیص سرطان مثانه حدود 65 سالگی است، اظهار داشت: اگر چه اغلب موارد سرطان مثانه در سنین پس از 60 سالگی دیده می‌شود، اما شیوع این بیماری در سنین قبل از 60 سالگی نیز بسیار قابل توجه است.

صداقت پیشه تاکید کرد: متاسفانه در سالهای اخیر سن ابتلا به سرطان مثانه به دلایلی همچون افزایش استعمال دخانیات به ویژه سیگار در بین جوانان و سنین پایین‌تر از آن کاهش یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی گفت: اگر چه میزان بروز سرطان مثانه در مردان بیشتر است اما تناسب ابتلا به این سرطان در بین مردان و زنان تا حدودی تغییر کرده که دلیل آن افزایش موارد سرطان مثانه در زنان در چند سال گذشته بوده است.

صداقت پیشه یادآور شد: افزایش مصرف سیگار و مواد مشابه در بین زنان مهمترین دلیل افزایش میزان ابتلا به سرطان مثانه در بین آنها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه برای کاهش سن ابتلا به سرطان مثانه به موقع چاره‌اندیشی نشود، به طور قطع در آینده نزدیک مشکلات و عوارض این سرطان بیش از پیش نمایان خواهد شد./ع2
برچسب ها: سرطان ، مثانه ، دخانیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.