سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن خبر داد:

برنامه ريزي به منظور افزايش 21 درصدي در تناژ بارگيري راه آهن

معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن در جلسه شورا ي مديران به تشريح برنامه هاي اين حوزه در راستاي منشور كاري سال 92 راه آهن پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، غضنفر فولادي معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن درجلسه شوراي مديران راه آهن با اشاره به تدوين منشور كاري راه آهن در سال 92 گفت: آنچه به عنوان وظايف عملكردي با توجه به منشور کاري 92در حوزه معاونت بهره برداري و سير و حركت در سال 92 ضرورت دارد آن است كه در سال 92 براي يك افزايش ظرفيت 21 درصدي در تناژ بارگيري نسبت به سال 91 برنامه ريزي كرديم كه پيرو آن بايد ميزان بارگيري از 34.3 ميليون تن در سال 91 به 41.5 ميليون تن در سال 92 برسد.
 
به گفته وي اين ميزان رشد به معناي رشد 15 درصدي در مقياس تن كيلومتر است.
 
وي افزود: ا زكل 41.5 ميليون تن بار برنامه ريزي شده ،27 ميليون تن براي بار داخلي و 8.8 ميليون تن به بار صادراتي و 3.8 ميليون تن بار وارداتي و حدود 2 ميليون تن بار ترانزيت اختصاص دارد.
 
فولادي بابيان اينكه براساس برنامه ريزي صورت گرفته متوسط سير روزانه 651 كيلومتر خواهد بود تصريح كرد: براي تحقق اين برنامه نيازمند ابزارهايي چون 22386 واگن باري خواهيم بود كه از اين تعداد 19652واگن براي جابه جايي بار داخلي و 2466 واگن CIS براي جابه جايي بار تزانزيت و صادرات اختصاص خواهد يافت.
 
 وي تصريح كرد: همچنين براي تحقق اين مهم نيازمند 295 لكوموتيو در بخش باري و 183 لكوموتيو در بخش مسافري هستيم.
 
فولادي با اشاره به كمبود نيروي سير و حركت به تشريح اقدامات انجام شده به منظور حل اين مساله پرداخت و گفت:‌ براي تحقق برنامه هاي سال 92 به 353 لكوموتيو ران و 415 رئيس قطار باري نياز است كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته به منظور آموزش نيروهاي جديد در صدد رفع كمبود موجود هستيم.
 
همچنين در اين جلسه مصطفي معيني معاون فني و زير بنايي در خصوص اهداف پيش روي حوزه ناوگان گفت :پيرو اين منشور كاري تهيه و تدارك لازم به منظور نگهداري بهينه از سيستم هاي فني و زير بنايي جهت حفظ و ارتقا ايمني در سرعت قطار ها، ارزيابي و رتبه بندي پيمانكاران، استفاده از روش هاي نوين فناوري جديد در بخش علائم و ارتباطات، اصلاح فرآيند موجود و قابل ارتقا در سيستم و بهسازي ،بازسازي و نوسازي خط ،ابنيه ،ماشين آلات و... به عنوان اهداف اين حوزه طراحي شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بارگیری ، راه آهن ، تناژ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.