سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوي هنيه با اردوغان درباره حذف نام حماس از فهرست سازمان هاي تروريستي

نخست وزیر دولت منتخب حماس در غزه با نخست وزیر ترکیه درباره حذف نام حماس از فهرست گروه های تروریستی گفتگو خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سما ؛ یوسف رزقه مشاور سیاسی نخست وزیر دولت حماس روز شنبه اعلام کرد اسماعیل هنیه قصد دارد با رجب طیب اردوغان در زمان سفر به نوار غزه ، درباره راه های حذف نام حماس از فهرست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا گفتگو کند .رزقه تصریح کرد با توجه به اطلاعات موجود درباره مواضع مثبت برخی کشورهای اروپایی در قبال جنبش حماس ، بی شک این مسئله یکی از موضوعات مهم مورد بحث هنیه با اردوغان در غزه خواهد بود .

وی افزود با وجود اینکه برخی کشورهای اروپایی مواضع مثبتی را در تعامل با جنبش حماس 
در پیش گرفته اند اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که خارج کردن نام حماس از فهرست گروه های تروریستی نیازمند این است همه کشورهای اروپایی به موضع و دیدگاه واحدی در این زمینه برسند .

یوسف رزقه تاکیدکرد اردوغان وعده داده است پس از پایان سفرش به غزه برای کشورهای اروپایی این واقعیت را تشریح کند که حماس سازمانی تروریستی نیست و تنها یک جنبش آزادیبخش ملی برای حمایت از مردم فلسطین است . قرار است رجب طیب اردوغان در ماه ژوئن به نوار غزه سفر کند اما تاریخ دقیق این سفر تاکنون اعلام نشده است .

ررقه در ادامه گفت ترکیه و قطر پیش از این وعده داده اند با ارسال نامه های رسمی به اتحادیه اروپا مسئله حذف نام حماس را از فهرست سازمان های تروریستی پیگیری کنند .آمریکا و اتحادیه اروپا موافقت جنبش حماس با شرط های پیشنهادی کمیته بین المللی چهار جانبه صلح خاورمیانه ، به رسمیت شناختن اسرائیل و توقف کامل حملات مسلحانه را از شروط اصلی برای تعامل با این جنبش اعلام کردند اما حماس این خواسته ها را نمی پذیرد.

برچسب ها: هنیه ، حماس ، اردوغان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.