سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

توقیف 8 محموله قاچاق چوب و ذغال در کازرون

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون از توقیف هشت محموله قاچاق چوب و ذغال توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه انتظامی در دو ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،جهانزیر والی از توقیف هشت محموله قاچاق چوب و ذغال توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه انتظامی در دو ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: گشت‌زنی‌های پی در پی یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه‌های انتظامی در سطح این شهرستان باعث روند سیر نزولی پدیده شوم قاچاق چوب و ذغال در کازرون شده است.

وی سطح جنگل بلوط در کازرون را بالغ بر 90 هزار هکتار حدود 10 درصد از جنگل‌های بلوط در استان فارس عنوان کرد و افزود: بخش بسیاری از این جنگل به علت خشکسالی‌های پی در پی و متعاقب آن بروز آفت و بیماری به حالت خشک و نیمه‌خشک در آمده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: بیشترین خشکیدگی درختان جنگل در منطقه دشت برم و کوهمره نودان این شهرستان است.

والی در ادامه تصریح کرد: در راستای احیای مجدد درختان خشکیده بلوط این شهرستان اقداماتی از جمله احداث هلالی آبگیر، ایجاد چکدم، سنگ‌فرش سایه‌انداز درختان، برش‌های اصلاحی و اعمال مدیریت چرای دام و غرق صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: با به‌کارگیری تمام نظریات کارشناسی و تحقیقاتی کارشناسان متخصص داخلی و خارجی در جنگل مربوطه با بررسی‌های به عمل آمده تأثیرات پدیده خشکسالی و آفت و بیماری به طور چشمگیری کاهش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با خشکیدگی درختان جنگل مربوطه باعث شد که افراد سودجو و فرصت‌طلب از درون و بیرون این شهرستان برای بهره‌مندی غیرمجاز به درختان خشکیده روی بیاورند. ‌

والی افزود: این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی و انتظامی و با به‌کارگیری تمام توان خود در حفاظت از درختان جنگل و برخورد با سودجویان باعث روند سیر نزولی این پدیده شوم شده است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان کازرون از روستائیان و عشایر و جنگل‌نشینان منطقه خواست ضمن رعایت نظام بهره‌برداری صحیح در راستای حفظ، اصلاح، احیا، توسعه و بهره‌برداری در صورت مشاهده هرگونه استفاده غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع مراتب را گزارش دهند.

وی در پایان هرگونه استفاده غیرمجاز و یا منفعت‌طلبی اختصاصی از جنگل و مراتع را ظلم بزرگی بر دیگران و آیندگان عنوان کرد.
برچسب ها: فارس ، قاچاق ، کازرون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.