سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترين عناوين بين الملل

مهمترين عناوين روز گذشته به شرح زير مي باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
مناظره تلویزیونی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز گذشته، در رسانه های خارجی بازتاب گسترده اي داشت.
منابع آگاه فرانسوي از موافقت آمريكا با حضور ايران در كنفرانس بين المللي "ژنو2" خبر دادند.
رسانه هاي لبناني از تيراندازي افراد ناشناس به ديواره هاي مرقد سيده خوله دختر امام حسين (ع) در شهر بلعبك اين كشور خبر دادند.
كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ادعاهاي بي پايه واساسي در خصوص مداخله ايران در امور سوريه مطرح كرد.
سفير بحرين در رياض همراستا با ديگر مقامات بحريني ادعاهايي را عليه کشورمان بيان کرد.
تصمیم اتحادیه اروپا برای ارسال سلاح به شورشیان مخالف دولت سوریه که به اعضای این اتحادیه اجازه می دهد راساً اقدام به مسلح کردن این شورشیان بکنند، با واکنش های بسیار مثبتی در میان مقامات غرب مواجه شده اما این واکنش ها در خاورمیانه نه تنها گرم نبوده بلکه بسیار هم سرد و منفی بوده است.
کارکنان وزارت امور خارجه اسرائیل که به وضع حقوق خود معترض بودند از دفتر نخست وزیری اسرائیل خشمگین شدند.
"نوام چامسکي" تحليلگر برجسته سياسي و منتقد سياست هاي دولت آمريکا رويدادهاي اخير سرکوب معترضين در ترکيه توسط پليس آن کشور را "شرم آورترين" و "ننگين ترين" اقدام دولت ترکيه در طول تاريخ معاصر آن کشور دانسته است.
یکی از تحریم های ناحقی که بر علیه کشورمان اعمال شده بود، تحریم های مربوط به تجهیزات ارتباطی و رادیویی بود، که باعث شده بود تا در دسترسی به تجهیزاتی مانند تلفن همراه و همچنین پشتیبانی رسمی از این محصولات مشکلاتی به وجود آید.
"يوشکا فيشر" وزير امور خارجه پيشين آلمان در دولت "گرهارد شرودر" و رهبر حزب سبز آن کشور در مقاله اي با اذعان به افول نقش و تاثيرگذاري دولت آمريکا اذعان مي کند که ايران به تنهايي قادر است بر تحولات خاورميانه تاثير بگذارد.
راشا تودي در خبري فوري گزارش داد: پليس فرانکفورت با معترضان درگير شده است.
روزنامه لوفيگارو فرانسه از ورود عناصر گروهك تروريستي منافقين به استان ادلب سوريه وهمكاري اين افراد با مخالفان سوري خبر داد.
نتايج جديد ترين نظرسنجي در آمريکا نشان مي دهد بيشتر آمريکايي‌ها با مداخله نظامي در سوريه مخالفند.
صدر اعظم اتريش با انتقاد از تصميم اتحاديه اروپا مبني بر لغو ممنوعيت صدور سلاح به گروههاي تروريستي مسلح در سوريه ، حل و فصل سياسي بحران را خواستار شد.
"جفري وايت" تحليلگر انديشکده "واشنگتن" در مقاله اياشاره می کند که در صورت ادامه پيشروي نيروهاي ارتش سوريه در القصير و عدم تسليح تروريست هاي سوري توسط قدرتهاي منطقه اي و بين المللي شکست تروريست ها در نبرد نهايي حتمي خواهد بود.
در پي بحران اخير در ترکيه، لير ترکيه در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهاني با کاهش مواجه شد و بورس استانبول نيز شاهد سقوط بود.
عبدالله گُل رئيس جمهور تركيه ميزان تظاهرات مردمي در شهر استانبول را نگران كننده برشمرد.
شبکه المیادین اعلام کرد تلاش براي آزادي زائران ربوده شده لبناني در سوريه در حال نتيجه دادن است .

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.