سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

استفاده از پتانسیل های منطقه برای توسعه مبادلات تجاری با اقلیم کردستان

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: برای توسعه مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق در مرزهای رسمی این استان از همه ظرفیت های و پتانسیل های منطقه استفاده می کنیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ازهای، امروز ( 11 خرداد) در دیدار با هیات تجاری اقلیم کردستان عراق در در سنندج، گفت: از همه فعالان بخش خصوصی حوزه مبادلات تجاری با کشور عراق حمایت می کنیم تا شرایط برای توسعه مبادلات تجاری صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه مرز سیران بند بانه از سوی جمهوری اسلامی به عنوان مرز رسمی مجوز فعالیت گرفت، افزود: انتظار داریم طرف عراقی نیز برای گسترش فعالیت های اقتصادی در این مرز رسمی زیر ساخت های لازم را فراهم کند.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان با اشاره به علاقه مندی دو طرف جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق به توسعه مبادلات تجاری، گفت: جمهوری اسلامی ایران در توافقات گذشته آمادگی خود را برای تامین برق اقلیم کردستان عراق اعلام داشته و مجددا اعلام آمادگی می کنیم با توجه به توسعه صنایع و کارخانجات در اقلیم عراق تمام برق مورد نیاز اقلیم را تامین کنیم.
وی برگزاری نمایشگاه های تخصصی درزمینه های فنی و مهندسی و معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی را در اقلیم عراق مهم خواند و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مهر ماه سال جاری در سلیمانیه نمایشگاه اختصاصی خواهیم داشت.
ازهاری  از آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی درزمینه های گسترش مبادلات محصولات کشاورزی، صنعتی، توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با اقلیم کردستان عراق خبر داد./ب
برچسب ها: پتانسیل ، مرز ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.