سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"عمار حکيم" نشستي براي بررسي خشونت‌هاي خونين عراق برگزار مي کند

"عمار حکيم" رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق سعي دارد براي بررسي خشونتهاي خونين در اين کشور نشستي با حضور روساي فراکسيونها برگزار کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه القبس کويت، اين نشست نخستين اقدام براي جمع کردن اين سياستمداران کنار يکديگر پس از دوره نه چندان کوتاهي است که سرشار از بحث و جدالها بوده است. سلسله انفجارهاي خونين نشان مي دهد بحران عراق پيامدهايي داشته است که مهار آن از توان سياستمداران کنوني خارج شده است. 

مجلس اعلاي اسلامي به رياست عمار حکيم اعلام کرد امروز نشستي با حضور نوري المالکي ، صالح المطلک معاون وي ، اسامه النجيفي رئيس مجلس ، مقتدي صدر رهبر جريان صدر ، اياد علاوي رهبر فهرست العراقيه و ابراهيم جعفري رئيس ائتلاف ملي در پاسخ به طرح حکيم برگزار مي شود. 

برخي از تحليلگران ابراز اميدواري کردند در اين نشست تصميماتي اتخاذ شود که گروههاي دور از هم را به يکديگر نزديک کند. برخي ديگر نگرانند مبادا اين نشست به محلي براي رد و بدل کردن اتهامات تبديل شود و متعاقب آن اختلافات گسترش يابد. يکي از علل اين نگراني اختلاف نظر بين مالکي و نجيفي درباره مسائلي است که بايد در اين نشست بررسي شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.