سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازي نخستین خانه فرهنگی و مذهبی در زمینه نهج‌البلاغه

رئیس اداره فرهنگی منطقه یک گفت: خانه نهج‌البلاغه در شمال پایتخت در سرای محله تجریش نخستین خانه فرهنگی و مذهبی در زمینه نهج‌البلاغه ‌‌ در شهر تهران است که در سال جاری راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید کارگران با اعلام این خبر افزود: این خانه نخستین خانه در شهر تهران است که خدمات مذهبی و فرهنگی به شهروندان ارائه می‌دهد.
کارگران اظهار داشت: وارد شدن نهج‌البلاغه در زندگی روزمره مایه ارتقای اخلاق و فرهنگ جامعه است و باید برای رسیدن به جامعه ایده‌ال رهنمودهای امیرالمومنین حضرت علی(ع) را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم چون این رهنمودها برای همه دوران و جوامع مختلف بیان شده است و بسیاری از معضلات اجتماعی را بر طرف خواهد کرد.
نهج‌البلاغه کتابی است که شریف رضی، محمدبن ابواحمد حسین هاشمی علوی آن را جمع‌آورده و گزیده سخنان امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام را در آن گنجانده است، سید رضی خود در این باره می‌گوید دیدم که سخن آن حضرت بر سه محور گردش می‌کند اول خطبه‌ها و اوامر، دوم نامه‌ها و سوم پندها و اندرزها است.
کارگران خاطر نشان کرد: برگزاری محافل با نهج‌البلاغه با حضور علما و بزرگا مسابقات کتبی و شفاهی آموزش حفظ و تفسیر مفاهیم نهج‌البلاغه و موارد دیگر از جمله برنامه‌های خانه نهج‌البلاغه است.
این کتاب دارای سخنانی گهربار است که به حق باید آن را نهج‌البلاغه نامید و همچون درخشش خورشید در روزی روشن در میان مردم هر عرصه و شهری مشهور و درخشان است و تاکنون از سوی دانشمندان بر جسته سی و چند شرح بر این کتاب نوشته شده است.
امید است اولین خانه نهج‌البلاغه با بهره‌گیری از کتاب امیرالمومنین و تدویج آموزه‌های کتاب این حضرت بتواند در جذب هر چه بیشتر شهروندان به خصوص نوجوانان و جوانان کوشا باشد./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.