سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

فعاليت 2 ميليون فرش باف زن در کشور

2 میلیون نفر از بانوان کشور فرش دست‌بافت می بافند .


 
به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مشاور وزیر صنعت - معدن و تجارت در بررسی مشکلات فرش‌بافان نهاوندی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان ایجاد اشتغال پایدار در بین مردم به ویژه برای نسل جوان است افزود :
از این تعداد تاکنون200 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند.
زهرا ظفری افزود :‌ امسال هم تلاش شده بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 400 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.
وی گفت: یکی از برنامه‌های اساسی وزارت صنعت - معدن و تجارت توجه به بیمه کردن تمام قالیبافان با پرداخت کمترین مبلغ حق بیمه است.
وی بیمه تأمین اجتماعی ، نبود بازار فروش محصولات فرش، نبود مکان مناسب برای بافت فرش،افزایش قیمت مواد اولیه فرش دست‌بافت و عدم توجه به بهداشت محیط را از مهمترین مشکلات بافندگان فرش بیان کرد و افزود:‌ عزم دولت برای رفع این مشکلات جزم شده است.
مشاور وزیر صنعت - معدن و تجارت گفت: در استان همدان بیش از 46 هزار نفر از بانوان در بخش قالی‌بافی فعال هستند که سالانه بیش از 60 هزار متر مربع فرش نفیس دست‌ بافت تولید و روانه بازار می‌کنند.
وی گفت:‌ در شهرستان نهاوند هم 3 هزار و 500 فرش‌باف بانو فعالیت دارند که بیش از 50 درصد آنها زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.