سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترور استاد برجسته شیعه در پاکستان

در تازه‌ترین موج حملات علیه شیعیان در پاکستان، یک شیعه مسلمان دیگر در کراچی در حمله افراد ناشناس در شهر بندری کراچی در جنوب این کشور به شهادت رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپرس تی وی ، در شب جمعه، افراد مسلح پروفسور "سید اظفر رضوی"، یک کارشناس مشهور در امور آموزشی و رئیس مجمع عکاسان مطبوعاتی در پاکستان، به همراه راننده‌اش در محله کریم‌آباد کشته شد.
مجمع عکاسان مطبوعاتی، انجمن مدارس خصوصی، مجلس وحدت المسلمین و جنبش متحد قومی این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کردند. 
گروه‌های حقوق بشری، از دولت پاکستان به دلیل ناتوانی در متوقف کردن جریان فزاینده خشونت علیه مسلمانان شیعه در این کشور به شدت انتقاد می‌کنند. 
براساس گزارش دیدبان حقوق بشر، حدود ۴۰۰ مسلمان شیعه در سال ۲۰۱۲ در پاکستان کشته شده‌اند. 
این گروه که مقر آن در نیویورک است، می‌گوید که ناتوانی اسلام‌آباد برای دستگیری و یا تحت تعقیب قرار دادن تروریست‌ها، این گمانه را به وجود می‌آورد که پاکستان نسبت به این قتل‌ها بی‌تفاوت است. 
در ۱۶ ماه فوریه، یک حمله بمب‌گذاری مسلمانان شیعه را در بازار اصلی در شهر کویته در جنوب غربی پاکستان مورد هدف قرار دادند و منجر به کشته شدن دست‌کم ۹۰ نفر از جمله زنان و کودکان و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر دیگر شد. به گفته پلیس، اغلب قربانیان از شیعیان هزاره بودند. 
در دهم ماه ژانویه، کارگذاشتن یک بمب دو قلو در یک سالن بیلیارد در کویته در ولایت بلوچستان منجر به کشته شدن ۹۰ نفر شده است که اکثر آن‌ها از مسلمانان شیعی بوده‌اند. 
گروه تروریستی ضد شیعی لشکر جهانگوی، مسئولیت این دو بمب‌گذاری در کویته را بر عهده گرفتند. 
این گروه در سال ۱۹۹۶ توسط "ریاض بصره" و پس از جدایی وی از "سپاه صحابه" به دلیل اختلافات با افراد مافوق خود تاسیس شد. 
در اول ماه مارس، رحمان ملک، وزیر داخلی سابق پاکستان، گفت که لشکر جهانگوی، در ۸۰ درصد از حوادث تروریستی در کشور دست دارد.







برچسب ها: بین الملل ، پاکستان ، ترور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.