سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضا میر كریمی در كارگاه آموزش كارگردانی "فیلم كوتاه" در زنجان:

كارگردانان با بهره گیری از آثار سینمایی خارجی، آثار فاخر ایرانی تولید نمایند

كارگاه آموزش كارگردانی "فیلم كوتاه" با حضور سید رضا میركریمی و جمعی از فیلمسازان استان زنجان روز پنج شنبه 9 خردادماه در حوزه هنری استان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید رضا میركریمی، كارگردان مطرح سینمای كشور در كارگاه آموزشی "فیلم كوتاه" گفت: تا كارگردان و فیلمساز به درك درستی از سینما نرسیده نباید به این حوزه وارد شود.
وی با تاكید براینكه چگونگی ورود به عرصه سینما بسیار اهیمت دارد، اظهار داشت: فیلمسازان و كارگردانان كشور باید با بهره گیری از مهندسی معكوس و مطالعه و بررسی آثار سینمایی فیلمسازان خارجی، گامی در جهت ساخت و تولید آثار فاخر ایرانی بردارند.
این كارگردان مطرح زنجانی شخصیت پردازی را یكی از نكات مهم و اساسی ساخت فیلم كوتاه عنوان كرد و بیان داشت: یك كارگردان موفق باید در كنار بهره گیری از موقعیت ها و فضاهای مختلف به داستان پردازی و شخصیت پردازی نیز توجه ویژه داشته باشد تا اثر او موفق و تاثیرگذار باشد.
در ادامه این جلسه حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز گفت: در حال حاضر حوزه هنری از فیلمسازان جوان و فعال كه طرح های خوبی برای تولید داشته باشند حمایت ویژه می كند.
وی با اشاره به اینكه در سال جاری اعتبارات خوبی برای تولید فیلم كوتاه در استان زنجان اختصاص پیدا كرده است، افزود: برگزاری این كارگاه های آموزشی در راستای ایجاد انگیزه و ترغیب فیلمسازان جوان برای ساخت و تولید آثار با كیفیت و فاخر برگزار می شود.
گفتنی است در این جلسه پنج تن از فیلمسازان جوان استان زنجان فیلمنامه های خود را جهت نقد و بررسی قرائت كردند.
"سفید، سیاه و خاكستری" نوشته مجتبی حیدری و جبار اوجاقلو، "مهر سفید" نوشته ابوالفضل گلفام، "حاجی فیروز" و "ضد حال" نوشته نوشته حسن بیات و اله پرواز نوشته حسین خان بابایی فیلمنامه هایی هستند كه در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.