سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

وجود 38500 هکتار اراضی کشاورزی در چالدران

فرماندار چالدران گفت: 38 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی در چالدران وجود دارد که باید از این اراضی در راستای افزایش سطح تولیدات کشاورزی بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، احمدرضا قلی‌پور در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چالدران، اظهار داشت: جهاد کشاورزی یکی از سازمان‌های تأثیرگذار در بحث اقتصاد است که با ایفای نقش خود می‌تواند در زمینه اقتصادی تأثیر زیادی در منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت باید بیش از این مدنظر قرار گیرد.

قلی‌پور افزود: برای این منظور باید بتوانیم از توان بخش خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی بیش‌تر بهره ببریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان چالدران، اعلام کرد: این شهرستان با دارا بودن 38 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی و 170 هزار هکتار مرتع، در بخش کشاورزی و دامداری استان آذربایجان غربی به خوبی وارد عمل شده است.

فرماندار چالدران وجود منابع آبی را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: وجود 400 حلقه چاه در این شهرستان به عنوان منابع آبی در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.

قلی‌پور بر ارائه آموزش‌های لازم برای کشاورزان اشاره کرد و افزود: باید با ارائه آموزش و ترویج کشاورزی به ویژه در روستاها، بتوانیم از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای بهره ببریم.

وی، خواستار توجه بیش‌تر سازمان جهاد کشاورزی به این موضوع شد و تصریح کرد: استفاده از آبیاری نوین، ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و واگذاری تسهیلات به طرح‌های توسعه کشاورزی باید بیش‌ از این مورد توجه این سازمان قرار گیرد./س

برچسب ها: کشاورزی ، چالدارن ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.