سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش انتقادات از سیاستهای اقتصادی دولت آلمان

ک فعال مخالف سیاستهای ریاضتی در آلمان اعلام کرد: شرایط استخدام روز به روز سخت تر می شود، از یکطرف مدت زمان کارها کوتاه تر شده و کارفرمایان از ما انعطاف بیشتر را مطالبه می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ هانو بروخمان، یک فعال مخالف سیاستهای ریاضتی در آلمان در اینباره اظهار داشت: از سال 2007 الی 2008 میلادی، اوضاع ما بکلی تغییر کرده است. چون بحران مالی از آن موقع شروع شد. در ابتدا این بحران تنها متوجه محافل سرمایه داری بود اما حالا دیگر (کل) آمریکا و اروپا را دربرگرفته و از یک بحران مالی به یک بحران بدهی تغییر شکل داده است.

به نظر می رسد حالا دیگر لحظه ای است که باید در آن شاهد یک بحران ثابت و دائم سرمایه داری در حجمی گسترده باشیم. ما به این شکل نمی توانیم ادامه دهیم که سرمایه ها در بانکها انباشته شود و ما مردم برای سود بانکها کار کنیم. بروخمان در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون من بشدت در پرداخت اجاره بهای منزلم مشکل دارم.

حتی برای درست کردن دندانهایم هم با مشکل مواجهم. همه اینها دلائلی برای من هستند که بگویم از آینده ای که در پیش رو دارم، نگرانم. چون نمی دانم چه نوع شغلی را برای خود پایدار خواهم داشت. شرایط استخدام (در آلمان) روز به روز سخت تر می شوند. از یکطرف مدت زمان کارها کوتاه تر شده و تازه کارفرمایان، باز هم از ما انعطاف بیشتر را مطالبه می کنند و از طرف دیگر، پرداختها هم کمتر و ناپایدار شده است.

این فعال ضد سیاستهای ریاضتی در آلمان با یادآوری آنکه از آینده اش نگران است، اظهار داشت: می خواهم بگویم که سایر جوانان اروپایی در ایتالیا و اسپانیا نیز موقعیت مشابه مرا دارند و از بیکاری رنج می برند. به همین خاطر باید با اتحاد و همبستگی در پی یافتن راه حل باشیم.

 هانو بروخمان که امروز صبح در تجمع معترضان به سیاستهای ریاضتی اتحادیه اروپا در شهر فرانکفورت، مقر بانک مرکزی اروپا شرکت کرده بود، افزود: ما با آمدن به خیابان مراکز خرید در فرانکفورت توانستیم در یک زمان مناسب که پلیس، سرگرم متوقف کردن تظاهرات کنندگان در مقابل ساختمان بانک مرکزی اروپا بود به اعتراضمان ادامه دهیم و به این شکل، مخالفتمان را مدیریت کنیم.
برچسب ها: آلمان ، اقتصاد ، ریاضت ، مرکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.