سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگروه ویژه آمريکا و چين براي مقابله با حملات سايبري

ارتش چین ادعای آمریکا را درباره جاسوسی سایبری برای سرقت طرح های محرمانه تسلیحات پیشرفته آن کشور را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ؛ پنتاگون فهرستی از سامانه های تسلیحاتی را منتشر کرده است که مدعی است طرح های محرمانه آن را هکرهای چینی سرقت کرده اند. این فهرست طی یک گزارش محرمانه ارائه شده است.

گِنگ یان شنگ سخنگوی ارتش چین در اینباره گفت:«ادعای آمریکا درباره جاسوسی سایبری، مبتنی بر قضاوتی اشتباه است. این اظهارات نشان می دهد که آنها توان امنیتی پنتاگون و خردمندی مردم چین را دست کم گرفته اند. ما توانایی تحقیق و توسعه تسلیحات را برای امنیت ملی خود داریم».

چین تاکید می کند در جاسوسی سایبری دخالت ندارد و خود قربانی جاسوسی سایبری است. اتهامات آمریکا درباره حملات سایبری چین اخیرا به شکل گسترده تر و با دفعات بیشتر مطرح شده است. در ماه فوریه آمریکا اعلام کرد یک واحد نظامی محرمانه چین سال ها سرگرم حملات سایبری علیه آمریکا بوده است. چین همواره این اتهامات را رد کرده و مدعی است این اتهامات پایه و اساس حقوقی، تکنیکی و عملی ندارند.یانگ جی چی وزیر خارجه سابق چین نیز با تاکید بر اینکه این نوع اتهامات ناشی از ارزیابی نادرست واقعیات موجود است، گفت آمریکا باید در ارزیابی خود از توانایی امنیتی پنتاگون بازنگری کند.

در اوایل این ماه پنتاگون در گزارشی مشخصا از دولت و ارتش چین به عنوان حامیان هکرها یاد کرد. این اولین اتهام علنی دولت آمریکا علیه چین است. آمریکا معتقد است چین اقدامات کافی برای مهار حملات سایبری ندارد. در مقابل چین اعلام کرده است آماده همکاری برای ارتقاء سازوکاری است که در سطح بین المللی چنین حملاتی را مهار کند.ژنرال فانگ فن ژویی رئیس ستاد مشترک ارتش چین گفت:«حل این مسئله برای چین و آمریکا اهمیت دارد. ما باید مشترکا برای حل این مشکل اقدام کنیم و سازوکاری را تعریف کنیم که زمینه همکاری در مقابله با حملات سایبری را ایجاد کند».

اکنون چین و آمریکا توافق کرده اند در این خصوص با یکدیگر گفت و گو داشته باشند.پاتریک ونترل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:«ما توافق کرده ایم یک کارگروه در خصوص امنیت سایبری ایجاد کنیم تا از این طریق زمینه ابراز نگرانی های ما درباره امنیت سایبری و نیز گفت و گوی سازنده درباره آن فراهم شود».بسیاری از کارشناسان بر این باورند که از نظر فناوری اطلاعات آمریکا از چین جلوتر است بنابراین در موقعیت بهتری برای دفاع از خود در برابر حملات سایبری و نیز در موقعیت حمله سایبری برخوردار است.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، سایبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.