سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی رشد 20درصدی براي تولید محصولات پتروشیمی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: با بهره برداری از زنجیره واحدهای تولیدی در سالجاری ظرفیت تولید 20 درصد رشد پیدا خواهد کرد.

محمدعلی بساق زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: امروز مجتمع های پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: با اجرای طرحهای پتروشیمی که در سال 91 اجرا شده مخصوصا واحد الفین که بعنوان تامین کننده خوراک مجتمع های پتروشیمی همچنین فاز یک خط اتیلن غرب به طول 100کیلومتر که به بهره برداری رسید توانستیم موفقیت هایی را در صنعت پتروشیمی کسب کنیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی با اجرای پروژه ها در واحدهای تولیدی از نظر تامین نقدینگی صورت گرفته بطوریکه با تنوع سازی تمام نیازهای داخلی در کشور تامین و مازاد برآن به خارج از کشور صادر می شود.

بساق زاده گفت: امروز عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی در حال فعالیت هستند و طرح های توسعه ای پتروشیمی در بسیاری از استان های کشور در حال تکمیل و راه اندازی است که با تولیدی شدن این مجتمع ها زنجیره تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساخت و توسعه پترو پالایشگاه ها با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می تواند به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی ایران منجر شود.

بساق زاده افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیمایند و تا پایان برنامه پنجم و ششم توسعه ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توان افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر ایجاد تعامل بین صنایع بالا دست، میان دست و صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: این زنجیره روز به روز گسترده تر می شود.

بساق زاده با تاکید بر لزوم ارزیابی و تجزیه و تحلیل تنزل یا صعود جایگاه های واحد های پتروشیمی گفت: با توجه به تغییر معیار ها از لحاظ کیفی امیدواریم بتوانیم سال به سال امتیاز بهتری کسب کنیم و زنجیره ارتقاء صنعت را گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از پروژه های جدید پیش بینی می شود ظرفیت واحدهای تولید با 20 درصد رشد مواجه شوند.

بساق زاده تصریح کرد: در سالجاری بیشتر پروژه هایی که آماده بهره برداری هستند راه اندازی می شوند و پتروشیمی شیراز در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهند رسید و مابقی پروژه ها نیز در تولید شتاب بیشتری به خود خواهند گرفت.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.