سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر خلاف بسیاری از تصورات؛

زیاده‌روی کودکان در مصرف آب‌میوه موجب افزایش وزن آنها نمی‌شود

برخلاف بسیاری از تصورات که مصرف آب‌میوه را موجب چاقی و اضافه وزن می‌دانند، در صورتیکه کودکان در مصرف آب‌میوه‌های طبیعی و خالص زیاده‌روی هم کنند، دچار افزایش وزن نمی‌شوند.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف نامناسب و غیر اصولی هر ماده‌ای می‌تواند برای انسان مشکل ساز باشد و فرد را دچار بیماری یا عارضه کند.

وی افزود: البته برخی از مواد غذایی هستند که در صورت مصرف زیاد آنها و البته با توجه به شرایط جسمی، عارضه یا مشکل خاصی برای انسان ایجاد نمی‌شود.

کمالوند با اشاره به برخی از تصورات و باورهای نادرست در خصوص مصرف مواد مغزی مختلف تصریح کرد: از جمله این تصورات تاثیر مصرف آب‌میوه بر روی بدن و در واقع چاقی و اضافه وزن در صورت مصرف آب‌میوه هست.

وی تاکید کرد: برخلاف بسیاری از تصورات که آب‌میوه را موجب چاقی و اضافه وزن می‌دانند در صورتیکه کودکان در مصرف آب‌میوه طبیعی و خالص زیاده‌روی هم کنند دچار افزایش وزن نمی‌شوند.

کمالوند یاد آور شد: البته بسیاری از آب‌میوه‌های موجود در بازار و مغازه‌ها به دلیل اینکه کاملا خالص و طبیعی نبوده و دارای کالری زیادی است، می‌تواند اثرات منفی بر روی وزن داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف‌ آب‌میوه‌های طبیعی به ویژه در دوران کودکی بسیار ضروری است و والدین نباید به بهانه چاقی و اضافه‌ وزن کودکانشان را از مصرف این مواد مغزی محروم کنند./ح
برچسب ها: آب میوه ، چاقی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.