سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شاعران به وسیله شعر مفاهیم عالی اسلام و انقلاب را به جهان صادر کنند

یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به تاکید امام راحل بر صدور انقلاب اسلامی به جهان، شعر را بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم عالی اسلام و انقلاب دانست و بر توجه شاعران به این مساله تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از شاعران آیینی کشور و مادحین اهل بیت (ع) در سخنانی اظهار داشت: شعر و ادبیات اهمیت و جایگاه خاصی در فرهنگ اسلامی دارد و در قرآن نیز توجه و تاکید زیادی به آن شده است.
وی با بیان اینکه خداوند فطرت انسان بر مبنای زیبا دوستی آفریده است ابراز داشت: از آنجا که شعر، ادبیات و هنر هم زیبا هستند مورد پسند فطرت زیبا جوی انسان قرار می گیرد، در عبارات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هم این ویژگی به خوبی نمایان است.
این مرجع تقلید در ادامه به تبیین اهمیت شعر و شاعری در محضر ائمه اطهار پرداخت و گفت: در تاریخ اسلام تجلیل از شعرا نمونه های زیادی دارد، شاعری و مداحی برای اهل بیت(ع) افتخاری بزرگ است و برکات فراوانی برای شعرا و مادحین  دارد و باید قدر آن را به خوبی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب شاعران توانمند و جوانی تربیت شدند و به خوبی در مسیر اهل بیت (ع) قدم برداشتند بیان داشت: احیای فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) اقدامی بسیار ارزنده است، امام خمینی(ره) بر صادر کردن انقلاب اسلامی ایران تاکید داشتند و امروز شعرای جوان باید با بهره گیری از این هنر ظریف مفاهیم الهی و انسانی دین مبین اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.