در نسل سوم X5 ترکیب چراغ های سری3 و سری5 براحتی قابل تشخیص است؛ چراغ هایی که بنابه خواسته مشتریان می توان LEDهای اتومات را برای آنها سفارش داد. همچنین جلوپنجره خودرو بزرگتر شده و طراحی سپرهای جدیدش نیز نسبت به گذشته بی نهایت زیباتر و جذاب تر از آب درآمده است.
البته وجود مه شکن های تعبیه شده در بالای سپر اندکی ظاهر جسور خودرو را خدشه دار کرده ولی به هر حال چه کسی است که به آن عادت نکند! در نمای جانبی نیز وجود خروجی هوایی که در پشت گلگیرهای جلو قرار گرفته اند به احتمال زیاد می تواند به معنای کاهش نیروی درگ و بهبود خنک کاری سیستم ترمز و متعلقات آن باشد.
نمای درونی کابین تقریبا تفاوتی با نسل سابق نداشته جز اینکه کنسول میانی اندکی به سمت راننده متمایل شده و نمایشگر بالای کنسول نیز مجددا طراحی شده است. امکان استفاده از صفحات مشکی رنگ براق، تریم چوبی Poplar Grain ، روکش های نقره ای رنگ Oxide یا صفحات آلومینیومی Hexagon نیز برای مشتریان فراهم شده است.
بخشی کوچکی از امکانات سفارشی X5 عبارتست از:
- سیستم گرمایشی و تهویه برای صندلی های جلو.
- صندلی های اسپرت جلو.
- پخش هارمن کاردن (Harman Kardon) یا پخش حرفه ای بنگ اند اولفسن (Bang & Olufsen).
- تهویه چهارگانه اتوماتیک.
- صندلی های قابل تنظیم ردیف دوم.
- نصب صندلی های سفارشی ردیف سوم.
- سیستم چندرسانه ای عقب با دو نمایشگر.
- پکیج های Dynamic و M Sprt و Comfort برای سیستم تعلیق.
1. مدل xDrive50i :
- پیشرانه 4.4 لیتری V8 بنزینی.
- قدرت 450 اسب بخار، گشتاور 650 نیوتن متر.
- شتاب 5.0 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت.
- مصرف ترکیبی 10.4 لیتر، با تولید 242 الی 244 گرم CO2 در هر کیلومتر.
2. مدل xDrive30d :
- پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر TwinPower دیزلی.
- قدرت 258 اسب بخار، گشتاور 560 نیوتن متر.
- شتاب 6.9 ثانیه، حداکثر سرعت 230 کیلومتر برساعت.
- مصرف ترکیبی 6.2 لیتر، با تولید 162 الی 164 گرم CO2 در هر کیلومتر.
3. مدل M50d :
- پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر دیزلی با توربوهای سه تایی.
- قدرت 381 اسب بخار، گشتاور 740 نیوتن متر.
- شتاب 5.3 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت.
- مصرف ترکیبی 6.7 لیتر، با تولید 177 گرم CO2 در هر کیلومتر.
خط تولید مدل های 2014 بی ام و X5 در شهر Spartanburg در کارولینای جنوبی بوده و اولین سری تحویل آن به مشتریان آلمانی نیز از اواسط پاییز 92 آغاز می شود.