سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس سیاسی روس اعلام کرد:

نگراني صهیونیستها از موشک‌هاي اس 300 مبالغه‌آميز است

کارشناس سیاسی روس گفت: نگرانی اسراییل درباره تحویل موشک های اس 300 روسیه به سوریه مبالغه آمیز است زیرا این موشک ها کاربرد دفاعی دارند نه هجومی .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ویچسلاو ماتازوف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: ما چند هفته ای است که موضوع موشک های اس 300 و تحویل آن ها به سوریه را بررسی می کنیم.

بنابر این چیز جدیدی نیست که بشار اسد رییس جمهور سوریه اعلام کرده که نخستین محموله از این نوع تسلیحات وارد این کشور شده است.

مشکلات متعددی در ارتباط با سامانه های موشکی اس 300 وجود دارد.

اولا استفاده از آن نیاز به خدمات ، کادر ورزیده و همچنین آموزش کادر ورزیده دارد که این موضوع حداقل شش ماه زمان می برد.

جزء این که یک گروه متخصص روسی عملا استفاده از این نوع سامانه را در سوریه به دست بگیرند. موشک های اس 300 دفاعی است. ضد هوایی است و استفاده از آن در درگیری های داخلی سوریه ممکن نیست.

بنابراین قرارداد نظامی امضا شده بین سوریه و روسیه درباره تحویل موشک های اس 300 به دمشق عملا هیچ تغییری در میدان درگیری داخلی در سوریه ایجاد نمی کند ولی در خصوص مقابله با دخالت خارجی در سوریه موثر است.

نگرانی اسراییل درباره تحویل موشک های اس 300 مبالغه آمیز است. اگر این موشک ها زمین به زمین بود می توانستیم به اسراییل حق بدهیم که نگران باشد. ولی این موشک ها ضد هوایی و برای سرنگون کردن هواپیماها و موشک هایی است که وارد حریم هوایی سوریه شوند.

این موشک ها کاربرد دفاعی دارند و نمی توان از آن ها برای اهداف هجومی استفاده کرد.

علت این که کشورهای غربی اکنون جنجال برپا و درباره تحویل سامانه موشکی روسیه به سوریه جنجال برپا می کنند این است که آن ها در متحد کردن مخالفان سوری شکست خورده اند و به نحوی فرافکنی می کنند.
برچسب ها: اسراییل ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.