سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جليلي در مسجد الزهرا (س) اراك:

اگر فعاليت سياسي فرصتي براي كسب قدرت و ثروت باشد این حرکت علوي نيست/امروز جمهوري اسلامي با قدرت‌هاي بزرگ جهان هم‌آوردي مي‌كند

سعيد جليلي گفت: وظيفه اصلي حكومت اين است كه به اين موضوع توجه داشته باشد و در اين چارچوب فعاليت‌هاي سياسي ارزش دارد و اگر فعاليت سياسي بخواهد فرصتي براي كسب قدرت و يا ثروت باشد يك حركت علوي نيست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، سعيد جليلي كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر امروز در مسجد الزهرا(س) شهر اراك با بيان اينكه هرگاه به سنت‌هاي الهي عمل كرده‌ايم، ياري و بركت خداوند متوجه ما شده است، اظهار داشت: جواناني از همين مرز و بوم و از شهر اراك اين باور را پيدا كرده‌اند و به ياري دين خداوند برخاستند و توانستند رحمت الهي را براي خودشان و بركات الهي را براي كشورشان به ارمغان بياورند.  
 
وي افزود: اين سنت‌ الهي فقط در دفاع مقدس جاري نيست و مي‌تواند در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادي،‌سياست خارجي،‌ فرهنگي، اجتماعي و ... جاري و ساري باشد.  
 
جليلي تاكيد كرد:‌ همه مومنين اين تكليف را دارند كه به اين مهم اقدام كنند و افرادي كه در موضع مسئوليت قرار مي‌گيرند اين وظيفه براي آنان بسيار مهمتر است و آنان ديگر وظيفه فردي ندارند بلكه وظيفه اجتماعي و سياسي هم دارند.
 
اين كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه وظيفه حكومت و كارداران آن بايد اين باشد كه تقوا و ايمان را در عمل خودشان اجرا كنند، اظهار داشت: كار بزرگ حضرت امام (ره) اين بود كه دين را به جامعه آورد و با تسري ايمان و تقوا به شئون مختلف بركات الهي را متوجه كشور كرد.  
 
وي گفت: وظيفه اصلي حكومت اين است كه به اين موضوع توجه داشته باشد و در اين چارچوب فعاليت‌هاي سياسي ارزش دارد و اگر فعاليت سياسي بخواهد فرصتي براي كسب قدرت و يا ثروت باشد يك حركت علوي نيست.
 
جليلي ادامه داد: نبايد اين اعتقاد را داشته باشيم كه فردي به عنوان قهرمان بيايد و بخواهد مجموعه‌اي از رفتارها را انجام دهد و نتيجه‌اي حاصل شود؛ هنر بزرگ انقلاب،‌امام،‌ولايت فقيه اين بود كه جمهوري اسلامي را بر مبناي آزاد كردن ظرفيت‌هاي تمامي انسان‌ها بر مبناي اسلام در نظر گرفتند كه بر اين اساس جمهور شخصيت پيدا مي‌كند و راي غني و فقير برابر مي‌شود.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري به فتنه 88 اشاره كرد و گفت:‌در فتنه 88 عده‌اي مي‌خواستند راي مردم را وتو كنند و اينها ناراحت بودند از اينكه چرا بايد راي آحاد مردم با هم مساوي باشد چون آنان خواست ديگري دارند پس بايد بقيه هم به راي آنان نظر بدهد و اگر چنين اتفاقي نمي‌افتاد راي جمهور را وتو كنند چرا كه اشرافيت آنان اين مسئله را برنمي‌تابيد اما مقام معظم رهبري اجازه ندادند كه راي ملت وتو شود.  
 
وي با بيان اينكه مشاركت مردم فقط در انتخابات نيست و اگر ما آن پيشرفت واقعي را مبتني بر اسلام ناب مي‌خواهيم بايد ظرفيت آحاد مردم در همه عرصه‌ها و زمينه‌ها آزاد شود ادامه داد: بايد به ظرفيت‌هاي مردم در زمينه‌هاي مختلف و نه فقط در ايام انتخابات توجه شود.  
 
جليلي تصريح كرد: كسي كه به عنوان رئيس‌جمهور در راس دستگاه اجرايي كشور قرار مي‌گيرد مهمترين وظيفه‌اش اين است كه نه به تنهاي و به صورت شخصي،‌ بلكه بايد تمام ظرفيت‌هاي دولت را در جهت تحقق اين مهم به كار بگيرد.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد:‌ما نبايد به دنبال قهرماني باشیم كه چند صباحي تنهايي كار كند،‌ بلكه كشور ما وقتي موفق مي‌شود كه ظرفيت همه آحاد ملت آزاد شود و بتوانند هر آنچه استعداد و توانايي دارند به كار گيرند و اين وظيفه مهم دولت است.  
 
وي گفت:‌ نبايد شاهد اين باشيم كه اگر فردي مي‌خواهد برخي توانمندي‌هاي خود را بروز دهد نگران اين باشد كه چگونه از هفت‌خوان دستگاه‌هاي دولتي عبور كند بلكه بايد فردي كه توانايي خاصي را در خود مي‌بيند با پشتيباني دستگاه‌هاي دولتي بتواند ظرفيت خود را آغاز كند.  
 
جليلي افزود:‌ اگر ما توانستيم اين ساز و كار را شكل بدهيم آن زمان بسياري از موضوعاتي كه جامعه ما درگير آن است خودبخود منتفي مي‌شود.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با انتقاد از فشاري كه تورم به توده‌هاي مختلف مردم وارد مي‌كند، ادامه داد: تورم زماني به وجود مي‌آيد كه نقدينگي به خوبي مديريت نشود.
 
وي گفت:‌مقام معظم رهبري سال گذشته بر حمايت از توليدات داخلي تاكيد كردند چرا كه ظرفيت‌هاي مادي و معنوي فراواني در كشورمان وجود دارد.  
 
جليلي ادامه داد: اگر برخي سياست‌هاي غلط اعمال شود و ساز و كار اجرايي شما نتواند اين را به خوبي مديريت كند طبيعتا نتيجه‌اي عكس از برنامه‌ريزي‌ها مي‌گيريم؛ به عنوان مثال اگر ما صحبت از توليد ملي كنيم و از آن طرف اجازه بدهيم كه كالاي خارجي وارد كشور شود و قاچاق هم صورت گيرد طبيعتا نمي‌توان اشتغالي ايجاد كرد.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد:‌ تسهيلاتي كه سرمايه ملت است به جاي اينكه در مسير توليد قرار بگيرد در مسير دلالي و اشتغال كاذب به كار گرفته مي‌شود و اين طبيعي است كه نمي‌توان با اين وجود اشتغال ايجاد كرد.  
 
وي بيان داشت: يازده هزار ميليارد تومان كشور دست 23 نفر و 5 هزار ميليارد تومان دست 6 نفر است اين 5 ميليارد تومان تقريبا دو برابر يارانه كل كشور در يك ماه است.  
 
جليلي گفت:‌قبل از اينكه خدمت شما برسيم با حجت‌الاسلام دري نجف‌آبادي ديدا رو گفتگو كرديم و ايشان گفتند كه ما در همين شهر اراك فردي داريم كه 440 ميليارد تومان معوقه بانكي دارد و پرداخت نكرده است.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه بايد ساز و كار كشور و اقتصاد با اقتدار مديريت شود، عنوان كرد:‌ اگر اين اقدام صورت نگيرد و افرادي بخواهند سرمايه‌هاي ملت را جهت منافع عده‌اي اندك تجميع‌ كنند اين مسئله خوب نيست چرا كه بايد سرمايه‌ها آزاد شود و همه بتوانند از آن استفاده كنند.  
 
وي چند مثال براي توضيح اين مسئله زد و ادامه داد: ما سنگ آهن را مي‌دهيم و ميلگرد وارد مي‌كنيم و بعد مي‌گوييم بيكاري داريم، ما نفت را مي‌دهيم و ده‌ها ميليارد مواد پتروشيمي وارد مي‌كنيم، چرا ما بايد در كشاورزي خام‌فروشي كنيم؟ چرا ما حاضر هستيم يك محصول كشاورزي را سه برابر قيمت از خارج كشور وارد كنيم اما همان محصول را از كشاورزان خودمان به نصف قيمت بخريم؟
 
جليلي با بيان اينكه بايد اين سياست ‌ها اصلاح شود، گفت:‌بايد سازوكارهاي دستگاه هاي اجرايي را به گونه‌اي رقم بزنيم كه در جهت خدمت به مردم باشد و اگر اين اتفاق بيافتد ظرفيتي آزاد خواهد شد كه ظرفيت هسته‌اي در مقابل آن ناچيز است.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه دولت آينده بايد براساس گفتمان انقلاب اسلامي عمل كند،‌اظهار داشت:‌ظرفيت جوانان ما باعث شد كه در برابر قدرت‌هاي دنيا بايستيم و اراده خودمان را به آنها تحميل كنيم.
 
وي تاكيد كرد: هرجا كه نقطه فشار دشمنان بيشتر شده ما در همانجا موفقيت‌هاي بيشتري به دست آورده‌ايم به عنوان مثال در حوزه دفاعي بدترين تحريم‌ها را بر عليه كشورمان اعمال كردند و ما خوشبختانه بيشترين دستاوردها را در همان حوزه به دست آورديم.  
 
جليلي گفت: امروز جمهوري اسلامي به مدد اسلام ناب به موفقيت‌هاي بسيار بزرگ و پيشرفتهاي سترگي دست يافته است.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري به اعتراف صريح دشمنان درباره قدرت جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان اشاره كرد و گفت: امروز جمهوري اسلامي نه به اظهار بنده بلكه به اعتراف صريح دشمنان به عنوان يك قدرت منطقه‌اي شناخته مي‌شود و خود آنها به صراحتا مي‌گويند امروز جمهوري اسلامي با قدرت‌هاي بزرگ جهان هم‌آوردي مي‌كند.  
 
وي ادامه داد:‌امروز اين اقتدار به دست آمده براي جمهوري اسلامي نتيجه گفتمان اسلام ناب و پشتيباني مردم است. دشمنان از پيشرفت ما راضي نيستند و زماني كه به نقطه اوج رسيده و پشت خيمه‌هاي انان رسيده ممكن است با جنگ رواني ما را دچار ترديد كنند كه بمانيم يا برگرديم.
 
جليلي افزود:‌دشمنان سعي مي‌كنند چهره‌اي سياه از كشورمان به جهان نشان دهند اما در مقابل مقام معظم رهبري نهيب مي‌زنند كه ما در موقعيت خيبر هستيم و اين مسئله تحليل درست و موقعيت‌سنجي‌ ايشان را نشان مي‌دهد.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه آنچه در سياست خارجي براي ما اهميت دارد، رفع تهديد است نه تنش‌زدايي اظهار داشت: دشمن فهميده اگر كشور ما را تهديد كند ملت ما مقاوم در برابر آنان مي‌ايستد.  
 
وي تاكيد كرد:‌اگر قرار بود كه ما به هر تهديد دشمن از برخي از منافع و حقوق‌مان عقب‌نشيني مي‌كرديم امروز از كشور چيزي باقي نمانده بود.  
 
جليلي ادامه داد: در دفاع مقدس فقط دفاع خرمشهر، ايلام و كردستان نبود بلكه دفاع جانانه جوانان‌مان براي هميشه دشمن را نااميد كرد كه با حمله نظامي به اهداف خودشان برسند.
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت:‌مقاومت ملت ما به آنان اجازه نداد كه گستاخي‌هاي خود را ادامه بدهند و 25 سال است كه حتي فكر حمله نظامي را نمي‌كنند البته شعارش را نمي‌دهند اما مي‌دانند به آن عرصه به راحتي نمي‌توانند وارد شوند.  
 
وي افزود:‌امروز دفاع از حقوق هسته‌اي دفاع از تمام حقوق ملت است و بايد بدانند كه تقابل‌شان در هسته‌اي موجب مي‌شود با مقاومتي روبرو شوند كه ديگر نتوانند به ديگر حقوق ملت تعرض كنند.
 
جليلي تاكيد كرد:‌ هرگاه در خط ولايت پيروي از مقام معظم رهبري و آرمان‌هاي امام (ره) به درستي حركت كرديم موفقيت‌هاي بزرگي براي ما رقم خود و هرگاه از اين مسئله انحراف و زاويه پيدا كرديم همان جا نقطه توقف پيشرفت‌هاي ما شد، يعني هرگونه انحراف از مسير ولايت نقطه توقف پيشرفت ملت ما خواهد بود و دولتي مي‌تواند موفق باشد كه تا آخر پشت سر رهبري دقيقا طي مسير كند و اين يك شعار نيست بلكه باور، اعتقاد و حقيقت ديني است.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: آنچه كه ما بايد در رابطه كارگزاران با مردم تعريف كنيم توجه به فرمايش حضرت امير (ع) است يعني بايد گوش شنوا نسبت به مردم داشته باشيم و خواسته‌هاي آنان را بشنويم البته يك راهش اين است كه مستقيم حرف مردم را بشنويم و راه ديگر آن اين است كه بايد دستگاه‌هاي دولتي شنيدن و حل اساسي مشكلات مردم را وظيفه خودشان بدانند.  
 
وي اظهار داشت: من بايد تفكري را كه جوانان‌مان در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند به ادارات و سازمان‌هاي‌مان بياوريم و بايد كاري كنيم كه ادارات و وزارتخانه‌هاي ما به سراغ مردم بروند.  
 
شايان ذكر است كه جليلي دقايقي پيش با حضور در روستاي معصوميه با مردم اين روستا گفتگو كرد و سپس بر قبور شهداي اين روستا حاضر و به مقام شامخ آنان با اهداي گل اداي احترام كرد.  
انتهاي پيام /

برچسب ها: جلیلی ، کاندیدا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.