سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش تروريست هاي سوري برای انتقال بحران و درگیری به لبنان

شبكه خبري پرس تي وي اخيرا مصاحبه اي را با محسن صالح ، استاد دانشگاه بيروت لبنان پيرامون حملات موشكي به جنوب لبنان انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تي وي ، دکتر صالح در اين مصاحبه بر اين موضوع كه تروريست هاي تكفيري سوريه قصد دارند تا لبنان را نيز در بحران اين كشور وارد كنند ، تاكيد كرد.

مشروح اين مصاحبه به شرح زير است:

پرس تي وي: نظر خودرا درمورد اينكه آيا ابعاد جنگ در سوريه به لبنان سرايت كرده بگوييد ، البته اگر شما معتقدید كه تروريست ها به دنبال چنين هدفي هستند؟

صالح:در واقع لبنان بصورت كاملا ناخواسته و با دخالت گروه هايي كه از داخل خاك لبنان به سوريه رفته و درآنجا ايجاد ناامني مي كنند ،‌خود را درمعرض نزديكي به بحران سوريه مي بيند و از آن سو شورشيان سوري از هرجايي كه بر آن نقاط تسلط دارند ، از جمله در شمال اين كشور و حتي نقاط جنوبي از جمله منطقه  "القصير" يا دمشق نقاطي از لبنان را مرود حمله قرار مي دهند.

بر كسي پوشيده نيست كه شورشيان با اين اقدام قصد دارند به نوعي لبنان را وارد بحران كرده و با اين كار بتوانند راه جديد را براي ادامه دادن درگيري ها به دست آورند و با ورود غيرقانوني به خاك سوريه ، از اين كشور نیروهای ارتش سوريه را مورد هدف قرار دهند.

حدس مي زنم كه بسياري از قدرت هاي جهان عرب و همچنين در راس آنها آمريكا و اسرائيل به دنبال گسترش ناآرامي هاي سوريه در خاك لبنان هستند.

پرس تي وي:پس شما معتقدید كه تروریستها نمي توانند كاري را انجام دهند وقتي كه شاهدیم حزب الله لبنان در كنار سربازان سوري به مقابله با ورود اين شورشيان به خاك لبنان مي پردازد؟

صالح:معتقدم كه اين گروه هاي تروريستي بخش هايي از خاك لبنان را براي ايجاد مامني درنظر گرفته و براي آن نقشه طراحي كرده اند تا بعنوان مثال منطقه استراتژيك "البقاع" در شمال لبنان را به دست گرفته و حملات خود به ارتش سوريه را از آن قسمت ادامه دهند.

فكر مي كنم كه موضع سكوت در قبال حملات موشكي به لبنان نمي تواند گره گشاي حل مسائل باشد و اين موضوع نيازمند ورود ارتش لبنان براي پاسخي هرچند كوتاه مدت است .

البته از مقاومت هاي حزب الله لبنان در مرزها نبايد غافل ماند چرا كه آنها با استفاده از نيروهاي وفادار به تماميت ارضي كشورشان و ايجاد ثبات در منطقه در مناطق مرزي با شورشيان سوري درگير شده و توانسته اند تا توطئه اين نيروها را براي ورود به لبنان خنثي كنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.