سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر روزنامه "حريت" ؛

حمله نظامي احتمالي عليه تاسیسات هسته اي ايران کابوسي براي خاورميانه خواهد بود

"مصطفي آکيول" تحليلگر سياسي مسائل ترکيه و خاورميانه در مقاله اي تحت عنوان "زمان براي ديپلماسي با ايران فرا رسيده است" می نویسد که استفاده از قوه قهريه عليه برنامه هسته اي کشورمان اقدامي احمقانه خواهد بود و به دولتهاي غربي توصيه مي کند که راهکار ديپلماتيک را در پيش گيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه حريت ؛ نويسنده با اذعان به نقش مهم کشورمان در بحران سوريه معترف است که نبايد و نمي توان نقش ايران را بعنوان قدرتي منطقه اي ناديده گرفت و در اين باره مي افزايد "خاورميانه هنوز درگير منافع قدرت هاي بين المللي و منطقه اي است. بحران سوريه توجه همگان را به سوي خود جلب کرده است در اين ميان ديگر نمي توان نقش ايران را ناديده گرفت. انتخابات رياست جمهوري ايران در تاريخ 14 ژوئن (24 خرداد) برگزار خواهد شد و در همين حال کشورهاي عضو گروه 1+5 از جمله اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به همراه آلمان در پي يافتن راه حلي ديپلماتيک در مورد برنامه هسته اي تهران هستند." 

نويسنده اذعان مي کند که تحريم هاي وضع شده عليه کشورمان خللي بر توان و پيشرفت هسته اي ايران وارد نساخته است و در اين باره مي افزايد "عليرغم تحريم هاي اقتصادي که از سوي کشورهاي غربي عليه ايران اعمال شده است، ايران برنامه هسته اي اش را متوقف نکرده و حتي در اين مورد پيشرفت نيز داشته است. در گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي ادعا شده  که ايران ميزان اورانيوم غني شده با غلظت پايين از سطح 5 درصد را 8 درصد افزايش داده است. گزارش هاي ديگري نيز اظهار داشته اند که ايران بدون توجه به خطوط قرمز تعيين شده از سوي "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا به پيشروی برنامه هسته اي خود ادامه داده است. شواهد نشان مي دهند که دولت اوباما مايل به تجاوز نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران نيست و قصد دارد تا مذاکرات ديپلماتيک با ايران ادامه پيدا کند."

وي در ادامه ضمن نکوهش کشورهاي غربي بدليل وضع تحريم هاي ضد ايراني مي افزايد "تحريم هاي شديد وضع شده عليه ايران مشکلي را حل نخواهند کرد. احتمال استفاده قوه قهريه عليه تاسيسات هسته اي ايران از سوي رژيم صهيونيستي و آمريکا کابوسي براي خاورميانه خواهد بود."  

برچسب ها: نظامی ، هسته ای ، کابوس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.